jans

Alla inlägg den 19 oktober 2023

Av Jan Sandström - 19 oktober 2023 15:58

Vi har klarat av Avion och Ikea, Jula och Biltema. Byggmax men där köpte vi inget och nu städa i huset.

Av Jan Sandström - 19 oktober 2023 08:23

Torsdag den 19/10


Igår åkte vi in till Vindeln och först svängde vi in till Retrå Återbruk nere på Rosinedal.
Där hittade jag en vin väggpall, en sådan man skruvar fast och så kan man fälla ned den vid behov, endast 20:-

Fast vi köpte den inte då vi inte kunde föreställa oss någon plats att sätta den, hemma i huset skulle vi kunnat ha den i hallen.


Däremot blev det några andra småsaker och vilka priser jämfört med alla dyra ställen i Umeå.

Var något dyrt som skinnsoffan så kostade den 100:-


Därefter Coop och ICA där jag hämtade ut paketet och så lägenheten.

Lite småpyssel som att kapa en skarvsladd och montera ny kontakt på den, en sån där slimmad platt då uttaget satt bakom sängbordet på Ingers sida.

  Som den här jag köpt på Biltema med Artnr. 46-3121 och kostar 29:90

 

Fotade och mätade rumssoffan vi ska sälja eller skänka bort då vi fått tag på en skönare, eller en annan soffa som ser nästan likadan ut.

 

Men den är mörkare till färgen och passar bättre in i lägenheten.

 

Duschade och så åt vi lunch och kaffe innan vi åkte vidare mot stugan men först in till Retrå Återbruk där vi lämnade in en massa grejor.

 

I stugan väntade katterna med att ligga och sova.

Lite pyssel i datorn och så blev det middag som åts till serier på TV.

 

Jag var trött så redan vid 22 var jag på väg isäng, en stund med ljudboken men hade ändå svårt att komma till ro så det tog en stund innan jag sov och har sedan sovit ganska gott till halv åtta.

 

Upp ur varma sängen och kallt ute så brasa i kaminen.

Idag blir det en sväng in till Umeå med katten Lycka som ska hem till Anders.

  Hon och Gunnar har haft roligt under fågelautomaterna.

Dom har nog missförstått mig och tror att det ska ramla ut fåglar från dem.  Du ser dem på bilden nedanför.


Sedan blir det handla lite av varje och vi passar på att äta på IKEA.

Vi ska även slutstäda huset, några fönster som ska tvättas på insidan och så hallen vid entrédörren.

Sedan är huset tomt och rent och bara för nya ägaren att flytta in.


Men det har kommit snö som fortfarande ligger kvar på sina ställen och de har kört på mer grus på vägen, den är då inte halkig men hur ska Tommy få ned snökäpparna bland det grova gruset, det undrar jag och det kan bli problem för de skulle redan ha stått där efter vägkanterna.


Kallt ute, ja det är ju relativt men -3,5° och 1,7--4,1 m/s från nordost kan nog kännas kallt så det blir kläder på idag.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

   


Gunnar och Lycka har blivit vänner och satt där och väntade på godbitar de inte fick. Nu har de kommit in i värmen.

      

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards