jans

Alla inlägg den 29 oktober 2023

Av Jan Sandström - 29 oktober 2023 10:13

Vi har en tavla som följde med stugan vi köpte 1980 och den är gjord, signerad 1971 av S Utsi.

 


Utsi är ju ett samanamn men på nätet hittar jag ingenting liknande.

Den är gjord av vad jag tror gips, kanske värd sisädär tusen "kaniner".

 

Av Jan Sandström - 29 oktober 2023 06:55

Söndag den 29/10


Idag är det en stor dag och jag får än en gång säga

 

till mig själv som överlevt ännu ett år.

 

Ska man klara ett till så blir det 70. 


Men igår var det lördag och arbetsdag, mest satt jag här vid datorn och flyttade ettor och nollor.

Fast det blev även en stund i det nya förrådet där jag lyckades flytta en hylla och få in stora och små skivor så att de inte står mitt i vägen lutade framför hyllväggen.

En utetemp på någon grad under noll men ändå så bitande råkallt det var.

Så skönt att få vara inne och det blev kaffe i soffan.


Senare blev det middag som vi åt till först Där ingen kunde tro och sedan ett avsnitt av Bron innan vi avslutade med The Chelsea Detective


Men jag somnade nog ett tag mot slutet fast det hjälpte inte att senare vrida tillbaks klockorna vilket skulle göras för att återgå till normaltid.

Det är ett utstuderat elände för jag fick ju vänta en timme extra innan det blev min födelsedag     

I övrigt har då jag inga problem med en timmes omställning vår och höst och det är enklare att vrida om klockorna innan man går isäng så vaknar man i vanlig tid.


Det blev tidigt isäng med ljudboken och jag har sovit gott i natt.

Steg upp i vanlig tid vid sex, eller straxt innan och gör man som många så var klockan 7 sommartid.


Eld i kaminen och så fick Gunnar lite gott innan det blev frukost och sitta här för att titta på ekorren som inte förstått sig på att öppna till jordnötterna utan äter bara solrosfrön.


Idag är det alltså min födelsedag och jag har klarat av 69 år hur man än vänder på siffrorna.

Jag får se hur många som kommer OM det är någon som kommer, Inger har gjort en liten sockerkaka som ska bli en liten tårta, fast jag beställde en STOR.

Men det blir som det blir och jag har tänkt ta en ledigdag från förråden och ute men här blir det säkert lite småpyssel och flytta siffror.


Det är en grå dag och så även igår kväll då jag gick ut för att se om månen syntes men det var helmulet så den lilla månförmörkelsen såg jag inget av.


Men skönt att det inte är så kallt utan -4.3° utanför fönstret mot norr och samma på väderstationen och helt vindstilla.

 

Morgonbilder MED ekorre ser ut så här idag.

         

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards