jans

Alla inlägg den 25 oktober 2023

Av Jan Sandström - 25 oktober 2023 16:11

Jag har sett den tidigare men inte hunnit fota.
Inte bästa bilden men hamn ta fram systemkameran

Den är röd på huvudet och gul under stjärten.

Av Jan Sandström - 25 oktober 2023 08:38

Onsdag den 25/10


Igår var en ganska skön dag, temperaturmässigt då det höll sig nån grad under noll och ingen blåst.


Jag tick några timmar ute i förrådet men som så ofta blir jag distraherad i städandet och så hittar jag något som ska åtgärdas.

Men lite fick jag undan så golvet ser man lite mer av.  


Tyckte det var dåligt drag i skorstenen så upp på taket men det var nog bara tillfälligt mottryck för jag såg då inget storkbo och inget annat men då jag hade brasa tänd kunde jag ändå inte göra så mycket mer än rensa hängrännan då jag ändå klättrade på stegen.


Det blev en del datorarbete, lunch och kaffe såklart.

Gosa med Gunnar i soffan och så blev det middagstid då jag stekte två hamburgare, utan bröd men med Ingers hembakade bröd.

Allt delades i större och mindre tärningar som stektes och så ägg på det och lite tillbehör.

Det blev en öl och så film från Netflix.

Den första en koreansk om en lönnmördare som var mor till en dotter, det var jobbigare att vara mamma än mördare.

Men lite lång och tralig och lite väl mycket rött så det blev tryckt på högerpil ibland.

Jag hade tidigare lagt ut vår soffa till försäljning och priset 200:- som jag tänkte skulle täcka ev. frakt men nu hade jag en köpare som ville hämta den imorgon torsdag och hon swishade över pengarna direkt.

 


Efter den blev det en bättre film som är Svensk och utspelar sig i Kiruna.

Solstorm

Många fina skådespelare i filmen och ibland på igenkända platser.


Men det blev en ganska tidig kväll redan halv elva och en stund med ljudboken innan jag släckte och hade Gunnar utmed mig.


 

Mörkt ute, rent utav kolsvart kan man säga att det blev då jag släckte belysningen men inne behöver man ha en liten nattlampa tänd för eljest går jag vilse här inne då toan behöver besökas.

Fast jag har sovit gott i natt och vaknade straxt innan sju då det fick bli morgon.


Idag blir det nog fortsätta i förrådet eller förråden för det blir en del springande med grejor mellan dem.

Det enda jag inte har klart är var jag ska lyckas ställa skivor, spån, hyllplan och en isärtagen garderob m.m

Tycker det är lite onödigt att bara såga sönder då det kan bli hyllor nästa sommar då förrådet vid bilplatsen ska isoleras och göras om.

Så jobb finns det och Inger är kvar i lägenheten där hon har en hel del att göra med morötter och symaskinen, inte för att hon syr på dem men soppa och marmelad blir det visst och sy på kläder och annat.


Klockan är nio och -2,4° utanför fönstret och det visar även väderstationen och 1,0 m/s från sydost för ovanlighets skull.


Morgonbilderna ser ut så här men ekorren som var här igår har jag inte sett till.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards