jans

Alla inlägg den 23 oktober 2023

Av Jan Sandström - 23 oktober 2023 09:16

Måndag den 23/10


Igår tog jag en innedag då det blåste snikallt, alltså isande kall nordvästvind även om det inte blåste mycket.

Men jag gjorde ändå en tur ut med bilen upp mot Bergvattnet där jag hämtade ett par hinkar fin sand till morötter och sanda med.

Bra att ha ibland även om vi mest har sånt där fint grus man sprider inne i stan. Men på gräsmattan är det inte så roligt att ha grus från vintern har jag märkt, det gör ont att gå barfota.


Fast jag hade jobb inne, scanna ett fotoalbum från Ingers barndom.

   


Visst var hon söt och det är hon på sitt sätt även nu som pensionist och 66 år.


Men det blev även lite annat, passade på när jag hämtat sanden att ställa undan lite verktyg och ta fram snöspadarna för nu är snön på gång.

Grannen var ute och satte ned snökäpparna vilket är lite sent men man har ju jobbat på vägen och lagt på en massa grus.

 


Det blev middag för jag och Gunnar och så såg vi film på kvällen.

Det blev Hamilton med Mikael Persbrandt

Också en bra actionfilm.


Det blev ganska tidigt isäng och då låg redan Gunnar på min sida så jag fick åla mig ned under täcket och efter en stund med ljudboken sov vi.

Jag vaknade vid 3-4-tiden och hade jäkligt ont i höger knä.

Som en halv västeråsgurka (kluven på längden då) efter insidan så jag kunde knappt ta mig upp på toa.

Smorde Diklofenak (Voltarentyp) och hittade en skön ställning så jag somnade om.

Vaknade halv åtta och då var mitt knä bättre även om jag känner av det.


Steg upp och gav kisse mer mat så han ätit upp allt han fick igår kväll.

Frukost till mig och så har jag pratat med sötnosen där ovan på telefon.

Senare idag ska jag upp till Vindeln och senare ska vi se vad Potatisbilen har att erbjuda och priser.

Det är en bil som säljer potatis och annat och som jag förstått det är det ett rikstäckande företag som åker runt och kränger varor.

Men inte säkert att vi handlar men ska kolla vad det är.


Lite varmare idag med bara -3.9° nu halv tio och väderstationen säger -2,8° så lite solstrålning påverkar eller så är marken så kall att den kyler upp till väggtermometern utanför fönstret.

 

Men helt vindstilla är det så kanske inte så isande kallt idag.

 

Morgonbilderna visar, att jag måste ut och fylla på fröautomaten.

         



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards