jans

Alla inlägg den 22 oktober 2023

Av Jan Sandström - 22 oktober 2023 08:09

Söndag den 22/10


Igår så åkte jag till Vindeln där hrf Vindeln hade en träff och de bjöd på fika samt hörseltest.

Det gick väl som förväntat men det var bara en massa gamlingar och pensionärer där       

 


Jag fick i alla fall gott kaffe och en jättegod kaka samt prata med en kvinna som jobbat vad vi kom fram till i vår lägenhet genom hemtjänst.


 

Likaså kände hon till här i stugan men inte varit här på över 40 år, alltså före vi köpte stället.



I lägenheten jobbade jag med att borra i väggar, satte upp två tavellister i hallen.

 


och vår stora tavla i vardagsrummet men behöver modifiera belysningen för att skruva fast den i betongväggen, nu är det 4 pyttesmå hål för skruv eller spik.

Men det löser jag på något sätt.

 


Tidigare satte jag vi ju upp 8 små Umeå-tavlor på köksväggen och det blev så här.

 

Fick då användning av min krysslaser.


Passade på att äta lunch men glömde ta hem filpaketet. Kattmaten vi öppnade tidigare kom jag då ihåg att ta hem och den åt han upp i natt.


Här hemma stannade jag ute i solvärmen och påtade på med lite av varje men jag skulle borra/såga ett hål på 27 m.m och i min hålsågsats har jag en sådan, trodde jag då för den och en till saknas i lådan.

Har väl lagt den någonstans då jag inte orkat gå tillbaks med den direkt eller så är den utlånad.


Jag och Gunnar tillbringade kvällen i soffan med att se på film efter att ha ätit middag.

Det blev två filmer med Jakob Eklund som Kriminalinspektör Johan Falk

Noll tolerans och Den tredje vågen.

Riktigt bra actionfilmer.


Sedan blev det sista koll i datorn och så sängen och ingen ljudbok men med katt.

Har sovit riktigt gott och nästan länge.

Vaknade av mobilen som började plinga av olika anledningar. Rörelser i kameror och annat som mejl och WhatsApp.

Men låg kvar ett tag till innan jag gick upp i kylan.

Det var svalt inne eller det är det nu också, ska rensa aska i kaminen och ta in mer ved.


Så idag blir det inte så mycket jobb, mest här inne tror jag tills det blir lite varmare ute då jag kan leta hålsågen och kanske städa lite mer i förrådet.


-11,4° utanför fönstret och väderstationen visar -11,5° och 1 m/s från, ja NordOst förstås.


Morgonbilderna ser ut så här och nu är det ljusare ute.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards