jans

Direktlänk till inlägg 28 januari 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Söndag 28 jan 07:32

Söndag den 28/1


Igår var det lördag och efter en lugn förmiddag där jag slet mitt hår likt tjurfäktaren i Ferdinand, försökte fixa två bilder och få dit text.

Men det gick bara inte men bilderna kunde jag skriva ut och så fick Inger låna en penna.

Mitt bildprogram håller väl på att bli lite för gammalt men det är ju bara daterat 1991--2003


Jag hade tre ekorrar som rusade omkring och jagade varandra och den nötskrika som kom för nära.

       


Lunch och Inger var ute och handlade.

Men klockan gick och så gick Inger ut för att ta bussen in till Umeå.

Jag klädde på mig och gick också ut en sväng.

 

Det var ganska skönt ute, inte kallt och inte blåst.

Väl hemma igen blev det inget kaffe, det drack vi innan promenad och bussresan.

Inger skulle på teater med syskon.


Men efter min runda gjorde jag inte så mycket utan det blev soffan och gamla revyer med Hasse o Tage med flera.

Värmde middag och fortsatte se på TV, kaffe och mer TV men jag somnade nog en stund under kvällen.


Klockan gick och jag gjorde mig i ordning för sängen och en stund efter 23 så kom Inger hem igen.

Men det är visst lite jobbigt att åka buss med alla omvägar genom byarna.


Jag hade lite svårt att somna men till slut så måste jag ha gjort det.

Vaknade halv sju och steg upp en liten stund senare.


Jag har jäkligt ont i höger knä så nu sitter jag här med benvärmare, kan ha varit promenaden eller så väderomslag men knät är svullet och ömt på insidan, alltså mot vänster knä.


Idag blir jag gräsänkling igen, Inger ska med tåget till Jönköping men jag ska skjutsa henne in till Umeå.

Hoppas hon inte blir lika försenad som resan före jul då den tog 8 timmar extra på sig med omvägar och bakvägar.

Inne i stan ska jag passa på att göra en del ärenden, handla och hälsa på folk.

Sedan kanske jag stannar i stugan i kväll, det behöver skottas där, inte så mycket snö men man har skrapat vägen igen så en liten plogkant är det och så behöver fåglarna och korrarna mat.


Det ska bli blidväder i veckan och jag ska passa på att snickra lite på några saker som ska göras.

En skärbräda hit och så några skyltar som jag ska fräsa text på och det kan jag göra om vädret tillåter.


Just nu lite under noll här utanför fönstret.

-3,1° i stugan men -2,2° här i Vindeln och det blåser en aning för kvistarna i rönnen utanför fönstret rör på sig.


Morgonbilderna blir mörka idag. Men det ljusnar ganska fort.

   


Tomtdjuren har inte vaknat ännu.

 


Väderomslag så frost på utsidan av treglasfönstret.

   


Det är månen som lyser där uppe mitt på bilden.

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards