jans

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2023

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 14 oktober 2023 08:41

Lördag den 14/10


Igår var det den trettonde och fredag men inget riktigt galet hände mig.

Men ganska tidigt åkte jag iväg mot stan vilket är Umeå för du som inte känner till mig.

Nya vinterdäck på bilen och fuktig väg med +22° enligt bilens yttertermometer men det var 3-4 under noll.

Men inte halkigt utan det gick fint att köra, först till huset där jag hämtade post och passade på att kissa då jag snabbt kollade läget.

Vidare till Ersboda där jag tankade och så handla på Biltema. Över till Peter där jag hämtade grejor som Anders skulle låna och det blev direkt till han utan att stanna på Avion (IKEA).


Anders blev just klar med sitt jobb då jag kom så vi drack kaffe och pratade om ventilationsfläkten han monterat.

Lycka kom in och hon trilskades lite när vi pulade in henne i buren.

Jag körde sedan direkt hit hem till stugan och här fick Lycka först hälsa på Gunnar som låg inne och sov innan hon smet ut. jo jag öppnade dörren till henne.

Lycka är alltså Anders katt vilket det finns bilder på lite längre ned i inlägget.


Nu hade jag eftermiddag och kväll på mig att städa och feja, värma upp badtunnan m.m innan jag skulle hämta Inger som slutade jobba kl:22 i Vindeln.

Telefonen ringde, det var Inger som sa att hon inte skulle jobba igår.

Det var det som hände fredag den trettonde. Ställde mina planer på kant.


Men trevligt och skönt att inte behöva ränna till vindeln så sent på kvällen

Så det blev lite lunch för mig och lite stök här hemma innan jag åkte iväg igen.

I Vindeln var min parkering upptagen så jag fick ställa mig på gatan.

Kaffe och kaka innan vi satte upp lite på väggarna, köksklocka och några tavlor kom upp innan vi lastade bilen med grejor, rent från tvätten och annat.


Bilen som sabbotterats 

    hade man bärgat bort och nu sopades bilplatsen ren från skräp.

Personen som gjort det och lite annat har nu flyttat.


Vi kom hem till stugan och nu kunde jag värma upp badtunnan och senare blev det middag till två avsnitt av "Där ingen skulle tro..."


Varmt i vattnet så vi gick ut och badade ett tag men tempen steg och jag fick gå upp, tål ju inte så varmt vatten.

Lite senare kom Inger in och jag lade locket på tunnan.

Vi såg sedan 1½ avsnitt av Bron innan det blev sängen

 

Lycka låg i sovrumsfönstret och Gunnar i soffan där han hållit oss sällskap under kvällen och jag har sovit gott i natt.


Kissat en gång och steg upp lite drygt sju men Inger låg kvar ett bra tag till.


Nu sitter jag här och har sällskap i fönstret.

 


Hon har ränt ute men det har nog även Gunnar för han var lite blöt när jag sa godmorgon till han.


Idag ska vi inte ut och ränna utan vara här hemma i stugan och stöka på.

Det mesta är klart för vintern men jag ska plocka ut husvagnen lite till.

Inget väder att vara ute på tomten men kanske ett dopp i grytan där tempen nu 09:10 sjunkit till 41.1°

Det känns lite bortkastat att tömma tunnan nu när den är så varmkörd.

 

Utanför fönstret där Lycka ligger har jag +4,8° och väderstationen visar +4,9° och 0,7--1,0 m/s ostlig vind och 5,4 m.m regn har kommit sista dygnet.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag och barnbarnet Emil är hungrig och vill ha 30 st. "farmormackor". Men jag tror inte Inger har hemleverans idag utan man får hämta på plats.

 

          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 29 april 08:11

Måndag den 29/4   Idag blir det ett stort    till vår Konung Karl XVI Gustaf som fyller år.   Igår var jag hemma och lagade en väderkvarn vi köpt i Holland 1979.Den var trasig innan flytten så då limmade jag ihop den men så har den lycka...

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards