jans

Direktlänk till inlägg 2 maj 2023

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2 maj 2023 07:57

Tisdag den 2/5


Ja då är det gjort, vi är inte längre Umeåbor utan nu är det Vindeln som gäller.

Skrev just in flyttanmälan hos RSV så hädanefter är vår adress


Karlsgårdsvägen 7

922 32 Vindeln

Det är dit ni får skicka årets julkort.

Men mest kommer vi att bo här i stugan på Rengård.


Igår åkte vi in till stan då vi stämt träff med Erik och han bytte till sommardäck på sin bil, min bil och släpen.

Jag gjorde inte mycket mer än servade han lite och efterdrog bultarna.

Jag hoppas han gjorde det själv på sin bil för det hann jag inte med.


Pratade med grannen som beställde gamla tegelpannor och nu höll på att byta ut trasiga. 51 beställde han men märkte att det inte räckte, han skulle ha behövt kanske 10 till.

Så jag undrar hur många som vi egentligen har trasiga på taket under presenningen.


Jag lastade bilen full och släpvagnen full, Inger städade, fejade och plockade ihop inne.

Till slut var det dags att dra iväg, men det blev inte sista lasset utan ett eller kanske två vändor till blir det.

Otroligt vad det är drygt på slutet när man plockar ihop smått o gott.

Tavlor m.m kan man ju inte lasta hur som helst heller.


Vi kom hit och jag plockade bort allt från släpvagnen, körde undan snöslungorna, jo jag har två st. en gammal och en nyare jag köpte förra vintern. Nu får de stå ute så länge tills husvagnen kommer ut så dem och annat får ta plats under det taket.

Gunnar var glad och kelsjuk när vi kom hem och in, jag strulade på med datorn.

Skulle logga in på one.com där jag har min domän men det har inte lyckats så jag plockade fram stationära bordsdaton och kopplade till en skärm.

Det gick utmärkt att logga in så jag kollade lösenordet och testade på min knähund (laptop) och se, det gick inte alls.

Va 17 är det som felas. Men jag kunde göra det jag ombads göra då jag var inloggad så jag klarar mig ett år till.


Fisk till middag och vi såg ett kort program på SVTplay innan vi gick och gjorde annat, plockade bland grejor för att få lite ordning här hemma.

Det blev ganska tidigt isäng då jag hade ont och var trött och full, nåja 1½ glas vin till maten gjorde inte så mycket.


Har sovit tungt och länge, tror jag då. Inger vaknade och skulle kissa så hon får klättra över mig då sängen är byggd efter väggen och då var klockan bara halv ett, tror hon sa det.

Men efter det sov jag till närmare sju då det fick bli morgon, i alla fall tyckte Gunnar att det skulle bli det för han petade på min näsa och kurrade, ville bli kliad och kröp in under mitt täcke.


Så det fick bli morgon och vågen var snäll idag, 83,1 kg


Ute snöar det för fullt, på älg-TV.

Här har solen lyst och alldeles kav lugnt.

Idag blir det en sväng in till lägenheten i Vindeln med grejor och så kanske det blir en promenad runt byn. Beroende på väder och annat.

Vi ska inte göra allt för mycket utan tillbaks hit för här måste vi jobba och få undan en massa.

 


+3,3° i skuggan eller mot norr och så här ser morgonbilderna ut. Måste fixa in väderstationen hit till "kontoret".

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards