jans

Direktlänk till inlägg 5 maj 2023

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 5 maj 2023 07:38

Fredag den 5/5


Igår åkte vi ned till stan, jo det är inte hem längre utan ned till.

En stadig stege på släpen och så lämnade jag Inger på gamla jobbet, jag har ju bett om att de tar tillbaks henne för det är så jobbigt med hon som chef här           

Nä det är roligt att ha henne hemma alla dagar men att flytta är JOBBIGT.


I alla fall så kopplade jag ihop stegarna och ställde på gaveln mot taknocken, inte så många meter men när jag blir höjdrädd av att stå på en köksstol kanske du förstår hur jag höll i mig i stegen.

Väl uppe och jag höll faktiskt hår i repet som säkerhet, fast i änden och den andra hängde ned till marken.

Drog presenningen lite mot kanten men vågade inte ta i riktigt för skulle jag tappa taget så, ja då kanske jag ramlat ned.

Men lyckades knyta fast och klättra ned och det kändes skönt. Så nu sittet den fast lite bättre.


Sedan gjorde jag kaffe och satte mig på kanten på altanen, då kom Lena och vi pratade en stund.

Sedan kom någon, ja jag vet inte vem det var man han pratade MC och undrade om min, vad det var för märke och sådant.

Sedan kom Krister, Lenas man och vi pratade en stund.

Sedan bar jag trädgårdsmöbler och en massa annat från tomten, altanen, förrådet fram mot gatan.

Men alla Sedan hände kanske inte i just den ordningen för bära grejor hann jag mellan allt.


Sedan kom Inger och hon började stöka inne, lite fil till lunch och så lasta bilen full.

Vi gick över till Ullas Kondis där vi träffade sonen Anders som nu jobbar där.

Vi köpte räkmacka och nått gott med vaniljkräm inuti, te och kaffe och så delade vi på fikat med varandra och Anders fick en liten rast och pratade med oss.


Mer prat med Siv (är det så hon heter hon som har Ullas?) och så hem och lasta släpvagnen med trädgårdsmöbler och annat men allt rymdes inte så det blir en eller två resor till.

I alla fall är det en del att köra bort till återvinningen och även PMU eller Myrorna.


Ett par gamla TV-hyllor som jag haft och Anders katt gillade att ligga på ett i mitt kontor, min platta TV satt fast på framkant så hon kunde ligga bakom och se ut genom fönstret eller på mig.

De ska jag se om någon vill ha för en billig penning.

 


Så såg det ut en gång där hemma på Vallmovägen.


 


Men det gick fint att köra hem till Rengård och på vägen mötte vi Polisbilar, tror Inger räknade till 15 st. men inte under utryckning.

Var väl skolan som varit upp till Åmsele eller var banan nu ligger eller så till Vindeln på något möte.


Här hemma lastade vi av släpen och nu kan vi öppna café här för trädgårdsmöbler på hela gräsmattan.

Lite stök och plock här inne och så middag fast vi fikat gott tidigare.

Såg på TV och vid 21 var jag trött men satt någon stund vid datorn innan det blev sängen.

Läste men släckte tidigt och somnade tidigt, Inger kom senare isäng och vid ett fick jag upp och kissa.

Sedan sov jag till 6-tiden då jag gjorde morgon.


Det är nyttigt med att gå på kondis för vågen visade lite mindre även idag.


Har lite mejlkontakt med mäklaren Helen och hon har kontakt med spekulanter men det är trögt även om det verkar gå sakta framåt.

Sedan blir det Vindeln idag med en massa som ligger lastat i bilen och det blir nog en massa jobb där.

Men jag tycker vi ska försöka ta oss ned till älven och titta som vi brukar tidigare år då vi åkt till Vindeln.

Här hemma i stugan finns det hur mycket som helst att göra för nu kommer jag inte ens innanför dörren på förrådet.


I alla fall så skiner solen så fint idag även om det är lite svalt men värme är på gång nästa vecka om man får tro YR.


Nu 2,2° och 0,7 m/s i byarna och ostlig vind, eljest kav lugnt.


Morgonbilderna set ur så här.

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards