jans

Alla inlägg den 24 mars 2023

Av Jan Sandström - 24 mars 2023 09:27

Nu håller Inger på med det sista på eftermiddagsfikat.

Av Jan Sandström - 24 mars 2023 07:32

Fredag den 24/3 och bara 9 månader till julafton   

Inger har fortfarande 15 arbetsdagar kvar till pension.


Men igår lastade vi bilen efter att jag skottat snö hos oss och några grannar för de hann komma och ploga vägen.

Till stugan där jag fick börja med att skotta snö och så backa upp bilen för att lasta ut det som skulle dit.


Vidare till lägenheten i Vindeln där vi först provade carporten och den är obekvämt smal mellan stolparna.

Lasta ut allt som skulle dit och så grejade vi på i lägenheten, Inger plockade i garderober och jag sorterade elsladdar, kontakter och annat men vi tog kafferast och lunch.

Försökte ringa VIBO men ingen där så jag mejlade om att vi avstår carportparkeringen och behåller den utan tak.

Vi har ju ändå aldrig haft tak över bilen.


Senare på eftermiddan körde vi hem till stan igen och det blev uppstekt palt som jag gjorde i ordning till middag.

Vi åt medan vi såg andra delen om Lee, alltså nya Snickar-Björn (sök på nätet och du finner hon).

Efter det om en som promenerar efter nedlagda järnvägslinjer i England.


Lite mer koll i datorn innan det blev sängen och jag har sovit ganska gott.

Tidigt isäng blir tidigt upp så halv sex var jag vaken.

Toa med dusch och frukost med tidning avklarat.


Ska bara skriva det här innan jag klär på mig och går ut och skottar snö för det snöar och har kommit en del.


Sedan ska vi ut och se om vi kan handla något till lägenheten, småsaker som behövs.

Vi har bjudit vänner på smörgåstårta i eftermiddag.

 

Inte av den här utan en annan mindre som hon också gjort.


Det är dålig fart på bostadsmarknaden och mäklarfirmorna måste ha det svårt nu med halverad försäljning mot tidigare.


Ekorrarna har härjat på i stugan och det snöar där också.


-4,0° ute och 2,4 m/s från nordost.

Morgonbilderna ser ut så här idag med många stora fåglar i träden.

   


Men nu får det faktiskt räcka med snö.

 


Stugan.

 


Med ekorrar. Den andra är i skogen.

 

 


Vindeln.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards