jans

Alla inlägg den 31 mars 2023

Av Jan Sandström - 31 mars 2023 08:22

Sista dagen i mars och den 31/3,

 

10 dagar kvar för Inger.


Ett stort

till svågern P-G som fyller år,

 

likaså till Finland som nu blir medlemmar i NATO.


Igår blev det efter lunch en långpromenad för mig, lång med tanke på att jag varit lite lat senaste året.

 

Men vädret var fint om än lite kallt, det blåste en nordanvind. Väglaget var det inte heller problem med.


Plock bland grejor och jag har en del saker till gamla tjockapparater över.

Lade upp på nätet men tänker inte skicka.

    Har även cykelgrejor över som hamnat i en låda, har inte idas gå igenom allt utan sparat det som är helt.


En stund på soffan och så kom Inger hem, lite mat i form av ärtsoppa innan vi åkte iväg först till Plantagen där Inger köpte blommor och så över till Anna och Emil där Erik och Maria redan var. Vi blev lite sena men det var sparat lite tårta åt oss och Peter som kom hem efter att ha jobbat.


Inget besked från mäklaren, det går verkligen trögt med husförsäljningen så vad funderar banken på med spekulantens lånelöfte.

Ringde även Carstedts igår och bokade tid för service och fick måndag den 3/4, ska dit redan 7 och lämna bilen men har bokat en lånebil under dagen.


Senare när vi åkte hem plockade jag lite till i garaget som nu börjar vara riktigt tomt förutom lådor som står packade och så det som jag behöver här som tryckluft och till bytet till sommardäck, när det nu kan bli aktuellt. I augusti kanske.


Det blev senare sängen och med tidning och katt.

Har sovit gott inatt och låg ända till klockan 7.


Idag ska det bli fint och faktiskt varmt med +5° så i solen blir det nog skönt mot söder för det ska även blåsa från nordost.

Vi ska packa bilen och köra upp ett lass till stugan och det blir nog även en sväng till Vindeln när vi ändå är ute och kör.

Jag hoppas verkligen att Helen ringer och säger att nu har hon en köpare.


Det blir sol idag och nu har jag -4,0° här utanför fönstret, väderstationen visar -1,9° och 6,5 m/s i byarna, tur vi bor i stan då men nordvästvind på 4,3 m/s kanske blir kallt ändå.

Men det ska bli bättre.


Ekorren är snabb men jag fick då med fina solstrålar.

 


Så här blev morgonbilderna jag sparade lite tidigare innan solen gick upp.

     


Nu har vi en påse nötter som ekorrarna ska få dela på, men dom får inte hela påsen idag.

   

     






Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards