jans

Alla inlägg den 18 mars 2023

Av Jan Sandström - 18 mars 2023 07:53

Lördag den 18/3 och 18 arbetsdagar kvar för Inger,

men nu är hon ledig till på måndag.


Igår blev faktiskt en dag som jag tänkt men jag hade ingen kontakt med stugans nätverk.

Såg att det dött straxt innan ett på natten.


Men jag hade annat på dagordningen.

Mejlade banken om huslånen och fick riktigt fort svar som var både tillfredställande och inte.

Men mest positivt svar.


Kontakt med Vibo i Vindeln och fick klarhet i vilken parkering vi har från månadsskiftet.


Kontakt med VK-Medias support angående att vi inte hade något Internet i lägenheten och fick senare på eftermiddan svar från dem att de inte hittade något fel utanför lägenheten.

Men då hade just nätet kommit igång igen så jag kom åt kamera och Telldusstryrningar. Så jag trodde först att de fixat felet men det låg väl någon annanstans.


Jag plockade och sorterade i garaget och fick bänken ren och fin men nu har jag lastat dig saker igen, sorterar lådan med lås och låstillbehör m.m

 

Rensat vasken och så tog jag in Ingers cykel då oväder väntades och


allt det där ska upp till stugan tids nog.

 


Även det här till vänster ska upp till stugan och något till lägenheten.

 


Det är som gjort för ett par vändor med bilen och släpvagnen är bara inte att tänka på idag.

 


Peter, Anna och Emil har lånat stugan och åkte dit igår kväll och de hann upp innan det började blåsa och snöa och regna och och och. Hundväder så det är väl bara Atho som vill gå ut men Anders är väl så tvingad att följa med han på promenaderna.


Mäklaren Helen trodde hon skulle få svar från spekulanter på huset men jag hörde inte av henna under gårdagen så de kunde väl inte besluta sig om affär eller inte.


Jag och Gunnar tog en stund på soffan och så kom Inger hem från jobbet.


Lite senare ordnade jag middag och det blev redan vid 6-tiden. Vi såg två avsnitt på den norska serien Bortförd och nu har vi två avsnitt kvar.

Jag startade en gammal engelsk komedi på Netflix men kom i filmen på att jag sett den tidigare och den var väl inte i toppklass så jag spolade framåt i den.


Gick isäng tidigt med Gunnar och orkade läsa någon sida.

Hade ont i händerna men orkade inte gå upp och ta medicin men somnade ändå.

Vaknade runt midnatt och trodde det var morgon men somnade om.


Vid tre så fick jag gå upp och då tog jag Alvedon och smorde fingrarna med Diclofenac (Voltarentyp).

Somnade och vaknade vid 6, kollade mobilen och steg upp lite senare.


Idag blir det ut i trafiken, måste titta till Peters katter, de som vi hade här hemma tidigare men nu är det bara i stugan och katterna Otis och Bella är hemma.

De ska stanna lite längre i stugan eljest brukar de bara sova en natt där.

Passar väl på att stanna till på Biltema när jag ändå är där, kanske gör det.


Senare i eftermiddag har Inger bjudit gamla jobbarkompisar på palt så då blir det fest här hemma.

Fullt upp idag alltså men jag ska nog hinna med lite plock i garaget idag.


Vet inte om Gunnar haft bråttom när han skulle in genom kattluckan för han har halkat på altanen.

  


Ute snöar det för fullt men nu blåser det då inte så mycket och temperaturen är +0,5° ute på altanen och

+0,7° samt, jo 5,4 m/s från sydväst blåser det men snön dalar bara rakt ned.

Måste nog ta några tag med spaden idag.


Morgonbilderna ser ut så här och jag sparade ned dem tidigare men det syns bara på tidsstämpeln.

     


Ingen ekorre och snön är orörd.

 


Nu även himlen i Vindeln och kameran sitter innanför fönstret.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards