jans

Alla inlägg den 17 mars 2023

Av Jan Sandström - 17 mars 2023 15:41

Vet inte om det kom igång själv eller om mitt mejl till supporten på VK media har något att göra med det

I alla fall verkar det vara mörkare där än här i stan.
Men blåser gör det då.

Av Jan Sandström - 17 mars 2023 07:53

Fredag den 17/3 och 19 dagar kvar för Inger.


Igår lastade jag bilen och åkte upp med grejor till stugan, men först fick jag skotta snö där och faktiskt ganska mycket som blåst ihop på vissa ställen och så plogkanten förstås.


När det var klart iväg till Vindeln, lastade ur bilen och så över till VIBO där jag pratade och skrev på kontrakt på nya bilparkeringen.

Min hyrda parkering var upptagen när jag kom tillbaks så då tog jag platsen under tak.

Men jäklar så trångt om saligheten det är där.

När jag öppnade bakluckan så tog den i carporttaket.


Gick i alla fall in och grejade på lite här och där, borrade och satte handtag på skåpen i badrummet och skänken i köket och så flyttade jag kameran jag har där så den visar himlen och vädret.

 

Passade på att duscha innan jag drack kaffe och så skulle jag hem. Det small i biltaket.

Radioantennen på taket är för lång så den tar i balken längst ut.

Frågan är om jag ska avsäga mig plats under tak och fortsätta ha bilen ute i det fria som jag alltid haft.

När den är så smal så vågar väl inte Inger köra in och ut där och jag måste väl bunta om pelarna med typ liggunderlag.


Det gick fint att köra hem fast jag blev jäkligt trött sista biten.

Så det blev soffan med tidning och så slumrade jag en stund.

Till garaget och plockade bland grejor så nu har jag lite mer som ska upp till stugan.


Inger kom hem och hade handlat så vi värmde broccolisoppa och en korv till middag.

Såg sista tågresan som var i Alaska.


Skulle se nått annat men vi hittade inte igen det programmet så Inger gick till sitt och jag till mitt här i kontoret.

Hade fått mejl från mäklaren att idag fredag kanske vi får svar från en ev. husköpare.


Gick isäng och som vanligt bara ett par sidor i tidningen och Gunnar svek mig efter en stund när Inger kom isäng, då gick han över till henne.

Jag har då sovit gott inatt, vaknade kvart i sex när Inger skulle upp men låg kvar en stund till.


Toabesök och frukost avklarat, ingen kontakt med lägenheten, varken kamera eller Telldusstyrning har jag kontakt med.

Så inget Internet där då, antingen routerfel eller utanför min kontroll.

Vet inte hur jag kan kolla det härifrån stan.

I alla fall blir det mer plock i garaget idag och i eftermiddag ska det snöa/regna eller mitt emellan det.

Håller mig nog inne idag.


Det var kallt i morse men tempen stiger och det ska bli närmare noll men nu -11,3° på altanen liksom uppe i väderstationen och 1 m/s ostlig vind.


Morgonbilderna ser ut så här fast Vindelfoto uteblir som du förstår.
     


Ekorren är där till vänster.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards