jans

Alla inlägg den 5 mars 2023

Av Jan Sandström - 5 mars 2023 08:43

Söndag den 5/3 och 41 dagar kvar.


Igår åkte vi in till Vindeln för att jobba i lägenheten.

Bilen fullastad med bänk och hyllor m.m m.m

Lastade in en bläckskrivare och en del annat som legat här i stugan.


Fyllde fröautonaterna och fick besök.

   


Gunnar kom skuttande ut från under förrådet, hade nog varit på toa.

 


I klädkammaren lyckades jag/vi baxa undan hyllan som vi ställt dit och jag fick dit kabelkanalen för nätverkssladden så nu är den biten klar.

Men det var svårare att ställa tillbaks hyllan efter väggen men när vi plockat ut en del som jag inte fivit ned så gick det bättre.

Skruvade ihop den andra som ställdes in och så satte jag upp två konsoller för en hylla ovanför dörren.


Hyllan Kallax skruvades ihop och blev bra i hallen.

En sådan här fast i ekfaner.

 


Hyllor i garderober sattes dit, några hyllor för jag gav mig inte tid att sätta lister där det bhövdes.


Kameran som jag testat i förrådet kom jag ihåg att ta upp till lägenheten.

 

Här har vi tagit rast i salongen och nu har jag även testat med TV och kanaler fungerar då jag testade tidigare.

Det är bara min kontors-TV från stan jag tagit upp.


Inger träffade nya grannarna som flyttar in ovanpå oss och det är visst ett par som bara byter lägenhet i Vindeln.

Hon träffade på dem nere i förrådet när hon tog hand om tvätten hon ornat med.


Sent omsider så åkte vi hem till Gunnar som var i stugan och nu var vägen nyplogad.

Men inte mer snö än att jag tog bort plogkanten med spaden.

I Vindeln kunde jag inte heller låta bli att skotta framför huset och min bilplats.

Att inte folk ens kan ta sopen och dra bort framfr dörren utan man kliver bara över och trampar fast snön på bron.

Skottade även fram sandlådan och strödde ut lite grus utanför dörren.


Stjärnklart och Venus och Jupiter lyste klart i väster och fört fota med mobilen

   

Sedan tog jag min kompaktkamera. Men inte lätt på frihand och lång exp-tid.

   


Hämtade in ved och brasa i kaminen medan vi såg på TV, Det blev om dammar och så två avsnitt på den finska serien.

Därefter var det dags för Alvedon och sängen med filt på mig för jag hade ont och frös.


Men har sovit gott så runt 7 steg jag upp.

Idag ingen lägenhet utan greja här i stugan.

Jag MÅSTE leta fram min borrmall för luckhandtag som jag gjorde för många år sedan.

Så enkelt att borra på "rätt" ställe.


Vasaloppet på TV MEN VARFÖR ska man köra trummaskin istället för ljud av staver.

Jag har aldrig förstått meningen med att köra dessa trummor i bakgrunden när det är något, till och med radion kör medan man pratar nyheterna.

Är det för att höja blodtrycket hos tittare/lyssnare så funkar det verkligen, hos mig.


Nu påtåt på kaffet och så blir det till att klä på sig och gå ut, leta borrmall och så jobba och sortera i förråden.


-5.7° här och det blåser för granarna vajar och snön rasar från träden.

-4,5° hemma i stan.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

     


Det blev med ekorre idag.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards