jans

Alla inlägg den 4 mars 2023

Av Jan Sandström - 4 mars 2023 07:49

Lördag den 4/3 och 42 dagar kvar.


Efter en lugn morgon så fick jag tag på Otis, stoppade in han i transportburen, Bella försvann men lite skinka så kom hon fram och in i andra buren.

Klädde på mig och bar ut katter, toa och mat till bilen och så körde jag hem dem under protestrop från baksätet.


Men när jag väl var inne i deras hem så blev de glada, sprang iväg och kollade läget i lägenheten till godkännande.

 

Otis

och 

Bella

 


Efter att ha fyllt på vatten och mat till dem så åkte jag över till Ö&B där det blev lite inköp och så hem.


Då började det snöa och ganska ordentligt ramlade det vita ned.

Jag plockade inne och så lastade jag bilen då det slutat snöa så mycket.


Inger kom hem och efter en stund blev det Gunnars tur att vara i buren och vi åkte hit till stugan.

Här hade det snöat mer så jag fick börja med att skotta och Inger sysslade med annat.

Fåglar och ekorrar fick mat och senare åt vi middag till en ny finländskt serie med en massa mord och elände.


Fortsatte med ett program om dammar innan det blev sängen och jag har sovit gott efter några sidor i en UFO-tidning från 1978.


Upp ett par gånger inatt, kissa och så ville Gunnar gå ut.

Ibland går det fint med luckan för han men så vill han bli utsläppt.


Upp straxt efter sex och eld i kaminen, frukost och nyss såg jag en okänd fågel i automaten.

Tror faktiskt det kan ha varit en Gröngöling. Men är osäker, skulle fota men då försvann den.

Finns den förresten här uppe i norr?


Nu ska jag såga några lister till garderobshyllorna och så lasta lite mer i bilen innan vi åker upp till lägenheten där jobb väntar.

Hyllor till garderober, skruva ihop hyllan vi köpte, kabellist i klädkammaren, skruva ihop en till hylla i densamma. 

Och så får jag se om det blir tid att inventera och se vad jag har för skarvsladdar och dosor för det är få vägguttag i lägenheten.

Tvätta ska också göras OM tvättstugan är ledig i eftermiddag.


Det snöade lite mer igår kväll och än har de inte plogat vägen och jag hoppas vi hinner iväg innan dess, så får jag skotta när vi kommer tillbaks i eftermiddag.


-8.1° här ute och vindstilla ser det ut som men solen är på väg upp så det blir nog lite varmare under dagen.

 

Morgonbilderna ser ut så här. Ingen ekorre men tidigare i morse var de här och åt jordnötter.

Hemma i stan blåser det lite.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards