jans

Alla inlägg den 20 mars 2023

Av Jan Sandström - 20 mars 2023 07:04

Måndag den 20/3 och 18 arbetsdagar kvar.


Igår fortsatte jag som tidigare och rensade i garaget men nu syns det då när man tar bort något och får sopa golvet efteråt.

Men efter andra väggen står en massa saker staplade i väntan på transport upp till stugan, var 17 jag nu ska stoppa in allt.


Peter o Anna med sonen Emil, vårt barnbarn, har varit i stugan i helgen, Peter lärde sig köra snöslungan så nu är hela tomten ren gissar jag.

När de åkte hem vid lunchtid så bjöd jag hem Emil på palt här i stan och de kom förbi.

Fast Inger sa egentligen middag men vi åt eftermiddagspalt och en massa prat innan de åkte hem och Emil fick med sig "farmorbullar". Ingers hembakade limpbröd som grabben älskar.

Gunnar blev också ompysslad. Vår stiliga katt som blir 16 år.

 


Lite mer plock i garaget och en stund på soffan blev det också.

Sedan middag för oss gamlingar och vi såg de två sista delarna på serien Bortförd.

Till middag blev det soppa och smörgås, sedan kaffe och vi fortsatte på  Olympus has fallen som är före den andra filmen vi såg om London. En massa pang å bom å dunder och till sist får boven/bovarna på moppo.


En sista koll i datorn och räkneverket på besökare som sett på vårt hus på Hemnet tickar stadigt uppåt.

Men titta ger ingen affär.


Sängen och sedan har jag sovit gott.

Vaknade vid 5 och kissade, låg sedan och drog mig till nästan klockan 6


Idag jobbar Inger kväll och jag ska ut och handla idag, ett svart hyllplan, en pump till bildäck som går på 12 Volt, en Cromecast vi ska ha i lägenheten.

Den jag har i stugan har barnen dömt ut nu och min HTPC jag har här ska få stå i stugan där jag enkelt kan dra nätverk till den.

I lägenheten blir det bökigt och jobbigt att dra nätkabel tillplatsen vi ska vår TV.

Alternativet till Cromecast är att byta TV men den tjock-TV vi har fungerar ju, tjock är den säger Peter för den är nog 5-7 cm och har en ram på 4-5 cm och är nog 10 år nu.

Den blir 11 år nu i april (21/4) liksom den TV vi har i stugan som vi köpte den 10/1 2012.


Men den duger kanske ett tag till.


Det ska bli varmt ute med upp till +5° idag enligt prognoserna och jag hoppas att mäklaren Helen hör av sig med något positivt som att hon har en köpare av huset.


Eljest mulet men uppklarnande och +0,8° och 1 m/s sydlig vind, vid marken är det -0,4°, enligt min termometer då men den är säkert inte 110% rätt.


Morgonbilderna, och jo där är kurre, men han sprang in i skogen igen.

Så här är dagens bilder.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards