jans

Alla inlägg den 27 mars 2023

Av Jan Sandström - 27 mars 2023 07:54

Måndag igen och den 27/3 med räkningarna igen.

 

13 dagar kvar för Inger men idag är hon ledig.


Igår jobbade hon och jag var här hemma och stökade på.

Blev av med flug/myggfönster jag lagt ut och gav bort.

 


Jag lagade bilen, hade ju brutit av en plastplugg som håller fast hatthyllan men en rostfri bult fixade det.

Fast den förra jag försökte dra dit blev det nått fel på då gängorna skar ihop innan jag lyckades dra ihop bulten.

Men bultsaxen jag hämtade hos Anders häromdagen fixade det.


Jag gick iväg med några påsar plast och en liten kartong med kartong till återvinningen och det blev en liten omväg hem i solen.

 


Väl hemma blev det kaffe och sista biten från prinsesstubben.

I väldigt många år har vi haft en trasig tallrik bland vårt finporslin, nu ska jag leta på nätet och se OM det går att hitta någon ny.

    Inte säkert då servisen är ganska gammal men vad vet man vad som finns.

Fast den köptes ju komplett med alla delar någon gång på förra seklet.


Däremot hittade vi något roligt när vi var på Expo och handlade före helgen.

Vi kunde bara inte låta bli att köpa den.

 

Passar väl Inger perfekt.  


Plötsligt händer det ju och det hände mig igår.

Förnyade annonser på Facebook och då fick jag direkt mess om en köpare av mitt oscilloskop.

Förra omgången fick jag intresserade men från långtbortistan någonstans i södra Sverige.

Men nu här hemma och killen kom efter 45 minuter och det blev affär.

 


Jag fick även städat lilla arbetsbänken, det tidigare skötbordet jag fått av Peter så nu är det tomt och klart för flytt någonstans om ingen nu vill köpa det.

Förra gången jag försökte sälja så var det magert med köpare. Men som arbetsbänk skulle det fungera fint.

Frågan är bara var jag ska rymma det.

Nä, jag hittar ingen bild på det.


Det var i alla fall söndag och då äter man fint.

Jag kokade havregrynsgröt och lyxade till med lite mjölk till.

Satte på en gammal engelsk film om WW2 och bombflyg samt kärlek, jo det går att kombinera på film.

Kaffe och popcorn och så en komedi som även den handlade om WW2 men en hund som hette Sniff.

Men komedi vet jag inte om det var.


Somnade nog en stund under filmen men allt löste sig och tyskarna fick på moppo som man säger.

Koll i datorn och Inger kom hem.


Kväll och sängen m.m Alltså tidning och kattsällskap.

Har sovit gott och vaknade klockan 6 med hiskelig värk i höger knä men låg kvar en halvtimme och värken lättade lite.


Dusch m.m och nu blogga klart innan jag klär på mig.

Har fixat månadens räkenskaper och kollat nätet men tidningen har jag inte skrollat igenom ännu.


Senare blir det nog lasta släpvagnen och bilen med grejor som ska till stuga och lägenhet.

Fullt upp alltså men vi måste ju få bort grejorna och nu hoppas jag bara på ett positivt besked av mäklaren Helen om en köpare av huset.


Men det är kärvt på den fronten idag, det verkar inte finnas några köpare som kan lägga upp pengar med dagens räntor på nästan 5%

Fast vi hade ju 13-15-17% då vi köpte hus men priserna var ju inte som idag.

Fast lönerna var ju inte heller som idag då man hade 3-5000 i månaden.


I alla fall så skiner solen över snöhögarna och ska det verkligen bli någon vår i år.

Jodå rätt vad det är slår det om och blir varmare så då försvinner den meter snö vi fortfarande har i ett kick.


Titta, där har jag ekorren i stugan men han försvann fort in i skogen igen, jag ser bar ai kameran hur något rör sig bland granarna.


-8,8° på altanen och -7,8° och 3,7 m/s från nordost visar väderstationen, denna nordost eller västvind som drar ned kyla men det är då ingen pollen idag heller.


Himlen är nästan helblå och solen skiner lite.

Morgonbilderna ser ut så här. Men så här mulet är det inte utan det är något som kameran ser.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards