jans

Alla inlägg den 10 mars 2023

Av Jan Sandström - 10 mars 2023 08:54

Fredag den 10/3 och 25 arbetsdagar kvar för Inger.


Igår var en riktigt kall morgon så vi slutade nästan bort det där att köra ett släpvagnslass med grejor till stugan.


Men solen steg upp och det blev fort varmare från de -23° det var så jag drog fram släpen och började lasta hyllplan, isärtagen garderob och lite annat som är för stort att frakta inne i bilen.

Men det hindrade inte att även den fylldes med grejor, mest från garaget.


Vi åt lunch och så körde vi upp till stugan där jag fick börja med att köra snöslungan, i och för sig inte mycket snö men det går fortare med maskin.


Inger bar och jag bar och vi bar tillsammans innan vi gick in och gjorde kaffe.

Ekorrar och fåglar fick påfyllning innan vi körde hem till stan igen.


Här fortsatte jag i garaget och nu skruvade jag loss pelarborren och skruvstycket, plockade bland en del annat innan jag gav upp.


Tidigare har vi (Inger) rensat och plockat i köksskåpen men det börjar bli dags för ett större medicinskåp tycker jag.

 

Nybakade bullar räknas väl också som medicin.


Jag har hållit på och   med inloggning till min domän (rengard.one) på one.com

Jag kan bara inte logga in hur jag än försöker och vet inte vad som är fel.

Det är ju inte ofta jag behövt logga in på den sidan, de andra som mejl och webbsidan fungerar men inte huvudsidan för att administrera allt. Den har en egen inloggning.

Har klickat på byta lösenord och jag skriver in ett nytt, får mejl med engångskod som jag skriver in och allt verkar bra tills jag ska logga in, då får jag antingen fel användare eller lösenord.

Och jag VET JU INTE vad som är fel.


I alla fall blev det middag som vi fixade, några rester av ett och annat och vi såg en ny norsk serie som heter bortförd.

Inte riktigt min grej med terrorister, det är IS som kidnappat och ställer krav på andra länder.


I alla fall så blev det en tidig kväll för mig då jag hade värk så redan innan 22 låg jag i sängen med tidning och katt.

Somnade och har faktiskt sovit gott och runt 7 steg jag upp.


Kallt ute med -22° även idag men solen skiner och det stiger fort.

Idag har jag tänkt hålla mig hemma och plockar väl lite här hemma.


Solen skiner och min trädgårdskamera onnes, den tappar kontakten eller om det är fjärrbrytaren som stänger, har inte kollat men det kanske jag får göra idag.

Nu bara -12.2° ute på altanen och väderstationen i solen visar -0,8° och 0,7 m/s nordlig vind.

 

Ekorren är nu framme och letar mat men morgonbilderna ser ut så här.

     


Utan ekorrar eller så är de ute i granarna.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards