jans

Alla inlägg den 1 mars 2023

Av Jan Sandström - 1 mars 2023 14:42

Jag som trodde det skulle rasa först mot söder.
 


22 minuter tidigare såg det ut så här.

   

Av Jan Sandström - 1 mars 2023 14:20

Hur jag än skakat och slåt på höger sida av mobilen så hjälper det inte.
 

Snön halkar ändå inte ned från plåttaket på förrådet.

I morse såg det ju ut så här.

 


Men det kan inte vara läge till innan det halkar ned nu när det är sol på förrådet och +5.8° i skuggan.

Av Jan Sandström - 1 mars 2023 08:38

Onsdag den 1/3 och 45 dagar kvar.


Igår åkte vi iväg och handlade på IKEA och ett par andra affärer, jag köpte en massa nya strumpor och Inger likadant och andra underkläder.

Sedan gick vi till IKEA och strosade runt ett tag på övre våningen innan vi åt mat och så nedre plan där vi handlade lite mer.

Det blev en hylla som ska stå i hallen, en sån där med fyrkantiga hål och där man kan stoppa in katter eller annat.

 

Men vi köpte inte den svarta utan den i ek som syns till vänster med de blå insatserna.

Tanken är att vi ska kunna ha återvinning i den.


Det blev även en hel del provsittande i soffor och fåtöljer men inget vi bestämt oss för.

 

Jag är mer intresserad av en elstyrd dubbelfåtölj som finns på Jysk.

En kombination av fåtölj med utvällbara benstöd och lutbart ryggstöd men dubbel så att man kan sitta nära som i soffan när vi ser på TV.

Ett litet fint tidningsställ med pall som skulle passa på toaletten, att ha korsord i och lägga ifrån sig mobilen på.

 


Jag var ganska slut när vi äntligen vände hemåt och jag fastnade här i datorn där jag slötittade på en massa roliga katter och annat på Instagram och Facebook.

Jag skulle ha sågat bänkskivor till hyllplan men orkade bara inte ta itu med det.


Anders kikade in och lämnade lite fika men då vi inte ätit middag fick det vänta.

Senare blev det middag och vi såg en tågresa i Skottland innan det blev kaffe och de två sista avsnitten på serien Kuppen eller

The Unusual Suspects

som den heter i original. Lite annorlunda och fyndigt oväntat slut.


En varm dag var det igår med takdropp och snöras men det syns att snön sjunkit ihop en hel del.


Det blev kallare till natten och vi behövde inte gå och söka någon katt innan det blev sängen.

Jag läste i en UFO-tidning innan jag släckte vid midnatt och så kom Inger isäng och vi kelade lite och delade täcke.


Jag har sovit gott inatt och steg upp närmare halv åtta.

Idag ska eller måste jag såga skivorna och så jobbar Inger kväll så jag får fortsätta äta mina rester, vad det nu blir eller så kokar jag väl havregrynsgröt, vågen vill det senare.


Men med sågningen får jag se hur det blir för jag har haft så ont i mina tummar, tumleder/handleder men det är ju jobbigast att baxa ut skivan och lägga den på bockarna.


Varmt ute även nu med +4,0° här på altanen och väderstationen visar +6,5° och 6,5 m/s från väst.


Ekorren är kvar i stugan men videon funkar inte här på Bloggplatsen så jag lade upp den på Youtube.


Så här är dagens och månadens första morgonbilder.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards