jans

Alla inlägg den 3 mars 2023

Av Jan Sandström - 3 mars 2023 08:06

Fredag den 3/3 och 43 dagar kvar.


Igår gjorde jag faktiskt inte så mycket, plockade bland grejor som vanligt.

Men letade bland gamla bilder för att hitta något från huset, och det hittade jag.

Bl.a hade jag en gång gått runt och fotat allt här hemma ifall det skulle hända något, som en brand t.ex


Men har jag plockat mycket nu så skulle jag ha drunknat då bland alla grejor i garaget och min verkstad.

Kontoret ska jag bara inte nämna, att datorn fick kylning och att jag kunde rymmas här inne       


Så allt var inte bättre förr men det fanns material om något skulle lagas.

Det var som när jag kom in i grannen Jacks garage, han hade grejor och dyra sådana men nu är han borta från jorden och huset bytt ägare några gånger.


Det ringde på dörren och en tjej kom med paket till mig, den nya MP3-spelaren som Inger ska ha och den satte jag direkt på laddning.


Regnade ordentligt gjorde det också av och till mitt på dagen igår.


Sälja huset ja, Mäklaren Helen ringde igår och det är lite trögt på marknaden just nu men det finns spekulanter som vill fundera lite mer men hon tyckte det var tid att boka in en ny visning och den blir måndag den 13/3.

Det är sportlovet som hindrar tidigare visning då hon tror att många är upptagna.

Jag vet inte men hon kanske själv ska åka någonstans. I alla fall passar det oss bra men nu önskar jag bara att allt var klart.


Inger jobbade så jag slängde ihop middag själv och åt till en film på Netflix.

Paradise Highway

En riktigt hyfsad film.

Jag gick upp på garagetaket igår kväll där bovarna får på moppo.

Såg även lite Star Trek under kvällen.


Tänkte till och klädde på mig och så gick jag upp på taket innan det frös på, hade spaden med mig och skottade lite vid takstegen och det är en del snö där så jag skottade lite MEN.

Man ska undvika att göra fel.

Jag sträckte mig och fick kramp i högra låret.

Tur att ingen mer än de på rymdstationen såg när jag sträckte och stretcha så det släppte.


Jag lyckades då komma ned för stegen

Man borde bo i lägenhet   


Inger kom hem och det blev sängen, för mig och läsa lite innan jag släckte lampan.

Har sovit gott förutom de två gånger Gunnar väckte mig för att få gå ut.

In går han själv genom luckan som nu varit låst för utgång då vi har varit kattvakt åt Otis och Bella.

Peter, Anna och Emils katter

     

men snart ska jag locka fram dem och stänga in de i transportburarna för att köra dem till sitt då Emil med föräldrar kommer hem i eftermiddag.


Då ska jag passa på att handla lite på Biltema och Ö&B.

Sedan när Inger kommer hem ska vi åka iväg med grejor som jag ska ha lastat i bilen och ska till stugan och lägenheten i Vindeln.


Men det ska komma nederbörd mitt på dagen och det lär väl komma som regn eller blötsnö.

Nu +1,9° och 2,4 m/s från väst.


Morgonbilderna ser ut så här.

     


Att inte snön rasat på sydsidan är nog björkens fel som kämpar och håller emot för nu syns det att den böjer sig, fast jag trodde inte den stod så nära förrådet.

Men jag missade ekorrarna som nu springer fram och åter framför förrådet.

 


  

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards