jans

Alla inlägg den 21 mars 2023

Av Jan Sandström - 21 mars 2023 08:18

Tisdag den 21/3 och 17 dagar kvar

samt att nu har vi haft vårdagjämning. Dagen är längre än natten.


Igår blev det plock i garaget där jag sorterade skåpgångjärn och skruvar till dem.

Men egentligen funderar jag på att tippa allt i metallåtervinningen för vad ska jag ha de där IKEA-typgångjärn till och olika storlekar och sorter.

Jag har några till köket här som vi byggde 1989 och jag har inte behövt byta något, men det är klart att det är kanske nu saker kan gå sönder.


Inger gick till jobbet och jag åkte till BYGGmax där jag köpte ett litet svart hyllplan som ska sågas i bitar, sedan upp till Ersboda och Biltema där en liten tryckluft köptes, den går på 12 V och kan pumpa ett däck och så över till NetOnNet där jag köpte en ny Cromecast som ska användas i lägenheten i Vindeln. Tänker slippa dra närverkssladd genom lägenheten och över hallen eller badrummet.

Det är inte omöjligt men besvärligt och ganska lång väg blir det.


Ringde väninnan på väg hem men hon var ute och promenerade i det soliga vädret och skulle inte komma hem förrän efter 30--45 minuter så jag fick inget kaffe där utan åkte hem.

Var nästan hemma då vi avslutade samtalet.


Här satt Gunnar ute och väntade så det blev kaffe ute på altanen och där satt fi ett tag innan jag gick in och kopplade in min nya Cromecast.

Lite strul att installera då jag fick upp fel e-adress och lösenord och inte lyckades skriva in det nya på nått enkelt sätt, men det gick.


Mer plock i garage medan den snurrade på och installerade appar.

Erik kikade in och tittade runt i tomma rum och så fick han två paltar med sig hem, det var dem han var ute efter.


Jag stekte upp en palt och åt medan jag lekte med min nya TV-grej.

Den fungerade och faktiskt ganska bekvämt med liten fjärrkontroll.


Såg lite Star Trek och så blev det Youtube där jag fastnade i musikvideo och rallybilar som kraschar.

Tillbaks till min dator och inget mess från mäklaren Helen på Unik Fast fick jag under gårdagen.


Inger kom hem och då var jag på väg isäng.

En liten stund med tidning och Gunnar låg utmed mig men jag slocknade fort och har sovit hela natten fast eller kanske tack vare att jag hade värk igår och har drömt om värk och besvär inatt.

Vaknade just innan Ingers klocka skrek runt kvart i 7.


Hon har gått iväg till sitt jobb och jag ska väl ut till mitt i garaget.

På  Hemnet tickar räkneverket stadigt uppåt så nog borde det väl vara någon som blir intresserad av huset.

Nu 4 542 besök på sidan.


Det ska bli ännu finare dag idag med sol och varmt så det blir lite tid ute och jag kanske går och plockar ut från förrådet.

Det blev inget på vindan igår men idag ska jag väl orka med det.

Jag har fortfarande ganska ont i fingrar och höger knä är inte bra, som min mor hade att det viker sig och skär ont då det smäller i det.


I alla fall ljust ute med sol och +0,2° på altannivå, väderstationen visar +2,0° och 7,8 m/s från nordväst, så det ser kanske skönare ut än vad det är, upplevd temp enligt datorn är -5,6° då det blåser.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

       


Från rumsfönstret mot norr i Vindeln.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards