jans

Alla inlägg den 23 mars 2023

Av Jan Sandström - 23 mars 2023 07:44

Torsdag den 23/3 och 15 dagar kvar.
Men det blir först ändring på lördag då Inger är ledig idag och fredag.


Mäklaren Helen ringde och vi har bokat in en tredje visning av huset, den 3/4 klockan fem (17:00) och så provar vi att sänka priset en aning.


Igår så skjutsade jag henne till jobbet vid ett och med smörgåstårtan hon gjort.
 


Jag åkte hem och det blev garaget en stund.

En stund vid datorn och så blev det matinéfilm, Tatis, Min Onkel.


Kaffe och prat med barn och vänner.

Blir nog av med en fritös jag fick av Peter för några år sedan och som bara legat.

Nu ger jag den vidare till en tjej som ville ha en, eljest skulle den ha gått iväg till PMU.


Stekte på en palt som jag åt till något på Netflix men fastnade inte för något och blev trött så jag gick ut vid nio och skottade snö.

Handskottade då jag inte ville eller iddes starta snöslungan.


Gick isäng och läste några sidor då Inger kom hem.

Har sovit hela natten till fem då jag gick upp och kissade, sedan halvsov jag till halv sju då det fick bli morgon.


Idag ska vi lasta bilen med grejor och åka iväg med det men först måste jag skotta snö för traktorn kom just och plogade vägen.

Ser nu att man även plogat stugvägen så det blir skotta snö där också.


Det har alltså snöat och det snöar inte just nu., men det är väl nån dm. som kommit.


Tempen stiger och nu -3,7° och det blåser 6,5 m/s från norsost.

Säkert kallt ute för upplevd temp är -10,3° säger väderdatorn.


Morgonbilderna ser ut så här och när det väl blir vår så blir det blött.

   


Stugan

   


och Vindeln.

 

  

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards