jans

Alla inlägg den 25 mars 2023

Av Jan Sandström - 25 mars 2023 08:05

Lördag den 25/3 och 15 dagar kvar för Inger.


Igår åkte vi till Expo och handlade lite och fick lite tid över så snabbt över till IKEA där vi köpte lite mer, det blev faktiskt ganska mycket när vi väl var vid kassan.

Hem då vi väntade besök men jag svängde först in och tankade på OKQ8, 10 liter i dunk (201,60) till stugan och 31 liter i bilen (628,25)


Vi kom hem och det behövde skottas, just då kom våra gäster men jag körde undan det värsta med slungan.

Inger hade visat runt i huset och börjat duka på bordet. Te, kaffe och egengjord smörgåstårta.

 


Smarrigt god och närande och vi satt och pratade i flera timmar men jag klarar inte av att sitta still på en köksstol så det blev några rundor för att släppa ut katten, mata fåglarna ute och sådant.

Så kom traktorn och plogade vägen.

När gästerna gick hem, ja de bor på Rödäng som bara är på andra sidan ån så klädde jag på mig och startade slungan igen.

Körde bort plogkanten hos mig och 4 grannar. Ännu ett + till stället man ska till  , eller blir det - om man hamnar där nere hos   Det får man väl se den dagen.


Det blev soffan och så ringde Anders och undrade om vi ätit middag. Det hade vi inte så han och Atho kom över fram och åter med

 


Anders jobbar ju ibland på Ullas Kondis och fredag em. fick han köpa billigt men som diabetiker han är blir det här för mycket för han, katten Lycka och hunden Antho. Så då fick vi middagsmat.

 


Jag hade ju tänkt kolla med Anders om de här fönstren men han behövde inte och de passar dessutom inte hos han.

Så jag lade snabbt ut dem på Facebook för en kr och tänkte att det är kanske någon som vill ha flugfönster.

 

Det var det, telefonen plingade i ett och jag vet inte hur många som var sugen på flug och myggfritt inne i sommar.

Men i helgen är det en tjej som ska hämta dem.


Det blev lite tid för garaget och jag hittade den här i metall-lådan.

 

Jag vet det mesta men den här har jag ingen aning om vad den är till eller var den kommer ifrån.

Ingen märkning eller någonting på den.


I alla fall så ordnade jag middag, vi delade på biten som blev kvar på Ingers tårta men fick fylla på med lite av Anders.

Fast Ingers var nog så god om inte godare och ett glas vitt till. För mig.


Efter det kaffe och en tårtbit och till allt såg vi på en som bodde i en stuga mitt ute i den kanadensiska vildmarken.

Sedan en till film och hur man spränger och eldar upp Vita huset i USA.

White House Down

Men de andra vi sett var bättre tycker då jag.

Den här kom vi på att vi sett tidigare och det är nästan löjligt hur väl bovarna lyckas, men till slut får de "bita i gräset".


Lite koll i datorn innan det blev sängen och jag har sovit gott inatt.

Upp halv sju (½7) och Maria med chaufför har hämtat släpvagnen för att köra hem och bort sängar hos sig.


Så när de gör det så tidigt får jag väl tillbaks släpen tidigt och då tror jag att jag lastar grejor och drar upp till stugan och Vindeln.

Där har vi förresten nu avsagt oss carportplatsen och behåller den som är ute i det fria med mycket utrymma på sidorna.


Idag blir det ingen snöskottning, eller jo det blir det för man har plogat stugvägen, igen. Men det går fort att köra bort om jag inte nöjer mig med att ta spaden.

Det blir nog takdropp idag för solen strålar från en blå himmel fast det blåser en aning.


NU -7,7° i skuggan på altanen och väderstationen visar  -2,5° och 2,7 m/s från nordväst.


Morgonbilder utan ekorrar ser ut så här.

Stan.

   


Stugan.

   


Vindeln.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards