jans

Alla inlägg den 22 mars 2023

Av Jan Sandström - 22 mars 2023 10:10

Nu är det nytt.


Först blir det visning

Visningstider

För bokad eller privat visning sker anmälan hos mäklaren.

 

Sedan har vi rea tills du skriver kontraktet.

Vi har alltså måsta sänka priset en aning till 4 495 000:-

 

Mer hos mäklaren på https://unikfast.se/umea/

 

 

Av Jan Sandström - 22 mars 2023 08:27

Onsdag den 22/3 och 16 dagar kvar.


Även ett stort GRATTIS till vår vän Alf som klarat av ett år till.

  


Men igår så jobbade jag här hemma.

Förresten när man som under pandemin talar om att "jobba hemifrån", är det inte det man gör då man går till en arbetsplats någonstans.

Hemifrån är ju inte här hemma så att säga.


I alla fall jobbade jag här hemma, gick upp på vinden och kollade, fotade grejor.

       

Dörrar vi sparat och dörrar vi aldrig haft ned, de med glasruta in till vardagsrummet och överblivna kakelplattor från då jag gjorde köket.

En del ska få vara kvar till nya ägare, en del ska vi ta med oss och en del blir skräp.


Men solen sken så jag klädde på mig och gick ut till förrådet där jag plockade fram lite, ett antal fågelautomater och så packade jag ihop hängrännedelar och tillbehör till fontänpumpen m.m m.m


Skottade undan lite som rasade från taket och så åt jag lunch, skulle gå en promenad men vägen var isig så det fick bli dubbar under fötterna.

Hittade inte igen några dubbar till mig, hur jag än letade så fanns de bara inte så jag antar att de nu ligger i Vindeln eller i stugan.

Då blev det plan B, kaffe, UFO-tidning och soffan och Gunnar kom och blev kliad lite innan han gick tillbaks till sängen där han låg och sov.

Det blåste en del ute så han var bara ut korta stunder. Han som eljest brukar ligga och sova utomhus bara det är sol och över noll vilket det var.


Lite sortering i garaget och så fick jag mess om paket, snabb leverans för det skickades i måndags och här på tisdag men då var det med DHL.

Skulle hämtas på Preem så jag tog en promenad i halkan, men det var efter Vallmovägen och stora delar gick jag på gatan där asfalten var framme.

 


Kom hem och mer plock i garaget och så satt jag här vid datorn ibland.


Inger jobbade dag och skulle handla så hon kom först vid 18-tiden.

Lite senare gjorde jag middag, stekte blodpudding som vi år medan vi såg om Snickar-Björn som finns på TV4play.

Han är ju känd från Äntligen Hemma och nu har han blivit en av oss.

Men vi såg bara första avsnittet, har inte kollat om det är mer än två delar.


Inger gick till sitt i köket där hon håller på att göra smörgåstårta och en massa annat.

Ska det vara så märkvärdigt att gå i pension.


Jag försökte lära mig mer om vår nya Cromecast och den kan en hel del, lika mycket som min HTPC (TV-dator) verkar det som.

Förutom att den inte kan spela in på hårddisk, inte vad jag då sett.

Ingen aning om hur mycket minne det heller finns i den.


Såg lite från Netflix innan det blev sängen och jag var trött och hade ont i händerna.

Så Alvedon som vanligt och så tidningen och Gunnar låg redan och väntade på mig.

Läste några sidor innan jag släckte.

Somnade men vaknade lite senare, ont men låg ändå bara kvar och somnade troligen om igen.

Sovit lite oroligt men halv sju var det morgon.


Idag ska jag skjutsa Inger med mat och gott till jobbet.

Det blir säkert tid till att vara i garaget och så kanske packa lite i bilen.

Men det jag inte ska missa är dagens matinéfilm som börjar 16:35 på SVT 1


"Mon oncle" på franska, nä inga varma mackor utan språket franska,

eller på svenska 

Min onkel (Wiki)

Det är Jacques Tatis bästa film från 1958. IMDb

Jo jag har filmerna på DVD (i stugan) och i datorn men det får bil TV idag.


Kanske har Inger med sig lite gott hem fast jag har inga förhoppningar om att det blir något över.


Ingen sol idag utan nu väntas mer snö och jo det snöar redan.

-1,8° och 1,4 m/s från nordost visar väderstationen så det kanske blir skotta snö till kvällen.


Morgonbilderna ser ut så här idag, men jag får inte igång kameran jag har här i kontorsfönstret.

 


Stugan

   


Vindeln

 



  

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards