jans

Alla inlägg den 6 mars 2023

Av Jan Sandström - 6 mars 2023 07:45

Måndag den 6/3 och nu bara 40 dagar kvar.

Till den 15/4 men då har Inger redan gått i pension


Igår så vaknade vi i stugan och det snöade tidvis och blåste.

Men på förmiddan så gick jag ut i nya förrådet och städade och plockade ihop grejer jag burit dit tidigare.

Sågade av en bräda som blir hylla i klädkammaren i Vindeln, lade även några trådbackar i bilen som ska provas om de passar i någon garderob.


Hittade även borrmallen för skåphandtag jag gjort en gång för många år sedan och haft nytta av, den ska användas nu också.


Ekorrarna fick mat liksom fåglarna och jag skottade lite med spaden och fick undan lite kallsnö.


Efter lunch så bar vi ut det sista och Gunnar så vi kunde åka hit hem till stan och Gunnar började gå omkring och kolla om grannarna skottat för jag hade inte gjort det sa han.

Men det blev bara spaden här också och en gång så att Gunnar kunde gå runt huset.


Lite plock och ta ned saker från väggarna.

Lite meningsskiljaktighet med Inger så, nåja vi kastade då inte glas och porslin på varandra men även vi har delade åsikter om saker ibland.


Inger gjorde middag och jag hjälpte till lite och bar in till rummet.

Hon stekte och panerade skinka, potatis och broccoli samt vitkålssallad ot för mig ett glas rött eller tre. snarare 2½ glas blev det under kvällen.

Vi såg en tågresa med ånglok i västra England upp till Skottland.

Efter det två avsnitt på den finska serien där det sker mord och andra eländen. Men poliserna ordnar upp det och låser in bovarna som är helt oförstående varför. De skojade ju bara lite.  

Efterrätt hade vi också till kaffe/te och senare blev det kväll och sista koll i datorn.


Jag gick isäng med min UFO-tidning men orkade inte läsa så många sidor.

Vaknade närmare två och kissade, sedan var det full tankeverksamhet i mitt huvud och svårt/omöjligt att somna om.

Kanske har min svägerska rätt att det är fullmånen eller så är det oreda i huvudet.


Idag ska jag hämta väninnan Maria och vi ska göra en tur till Vindeln där jag visar lägenheten och så går vi nog över till 

ร้านอาหาร och äter lite thaimat.


Tror inte vi svänger förbi stugan för jag har inget ärende dit förutom att jag skulle behöva trälim i lägenheten.

Men ska ju inte jobba där nu så det kan jag ta någon annan gång.


Inger jobbar kväll så det blir väl rester till middag OM det nu blir någon sådan efter Titti. Det brukar inte behövas något mer än en smörgås på kvällen.


Det ska visst bli en klar solig dag med några grader under noll och det blir fint till utflykten.

Kanske hör vi av mäklaren idag och förhoppningsvis med något som att någon vill köpa huset NU.


-7,0° ute och 2,4 m/s nordlig vind.

Morgonbilderna ser ut så här.

     


Med ekorre idag.

 


Lägenheten är lika rörig och tomt på väggarna som det är här hemma i huset.

 


Jag har ju fixat så att jag kan ladda upp bilder som tas i min platta här och då kan det bli sodant här som ekorren som har sällskap av domherrparet.
Men ekorren blir så rädd när grannens tupp skriker till.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards