jans

Alla inlägg den 8 mars 2023

Av Jan Sandström - 8 mars 2023 16:20

När jag och Maria var på väg till Vindeln stod den här och väntade på grönt, då får man vänta länge om det är barmark men inget hindrede tydligen han från att köra MC hit upp mitt i vintern.

Av Jan Sandström - 8 mars 2023 07:47

Onsdag den 8/3 och 26 arbetsdagar kvar till pension för Inger.

Det är även internationella kvinnodagen.


Men igår hade jag tänkt göra så mycket, men det blev inte så.

Jo jag gick ut och skottade snö men det var svårt då vi haft varmt så is under och knöligt så spaden fastnade och även snöslungan tog i isklumpar och så slirade banden.


Garaget blev det inte mycket gjort i utan det blev mest här i datorn jag satt och ordnade saker.

Från den 1/4 har vi nu carport i Vindeln och så har husvärden varit in och fixat en fridstång till persiennerna, hon sa då att hon skulle gå in och göra det efter att ha fått mitt godkännande att använda nyckeln.

Men jag varnade henne att vi hade lite rörigt fast det var hon van vid sa Monica.


Lade ut lite grejor till försäljning på Facebook eller Marketplace som de kallar det.

 

Har fått lite intresse men än ingen affär.


Tog en lur på soffan och så kaffe förstås.


Inger gick ut på kalas med vänner igår så jag fick värma min middag själv, broccolisoppa och en smörgås och till det såg jag Star Trek och så en film på Netflix. Bushwick men den sög så jag hoppade ganska mycket i den så slutet blev nära, det blev det också för huvudrollsinnehavarna som fick se slutet komma.

Det blev en annan och spansk film som var roligare.

Re-emigrantes

Kanske inte bättre men roligare och snacka om att inte ha alla hästar hemma.

 

Inger kom hem och lite prat innan vi gick isäng redan före tio (21:50)

Jag läste min UFO/tidning och Inger snarkade efter 15 sekunder. 

 

Har sovit gott inatt så vid 6-tiden steg jag upp, så även Inger som gått till jobbet.

Idag ska jag skaffa några saker som ska till lägenheten men även hit till huset.

Några småsaker som ska fixas i garage och verkstad, blå rummet som vi säger.

 

Full rulle på ekorrarna i stugan men idag är det kallt.

-9,5° och det blåser 6,8 m/s från nordost, snikallt alltså.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag och med ekorre, eller flera.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards