jans

Alla inlägg den 13 mars 2023

Av Jan Sandström - 13 mars 2023 07:43

Idag klockan 17 är det visning av huset men du måste boka dig hos Unik Fastighet och mäklaren Helen.

 


Måste göra egen reklam för huset.


Av Jan Sandström - 13 mars 2023 07:13

Måndag (igen) den 13/3 och 22 dagar kvar för Inger.

Fast idag är hon hemma.


Igår var jag lite extra effektiv.

Städade här hemma bland alla grejor.

Gick en promenad, det var länge sedan jag gjorde det.

 


Plockade ned i garaget så nu är en vägg ren, fast väldigt skitig och ännu mer grejor på golvet som ska upp till stugan.

 


Men fint väder ute så när Inger kom hem på timmar satt vi ute och visst har vi en stilig gammal katt, Gunnar blir 16 någon gång här i vår.


   


Sol även i stugan och den lyste så fint på förrådet.

  


Men tempen sjönk och jag gick in, Inger gick tillbaks till sina gamlingar på jobbet.

Jag grejade på här hemma och hade mejlkontakt med sängköpare.

Men det är kärvt att få folk att köpa en billig säng fast nu ska jag leverera den stora sängen till en tjej här i stan.


Det blev några avsnitt på Star Trek, den gamla serien med Pikard men många avsnitt är så, så intetsägande att jag hoppar över en del.

Avslutade med middag och en film på Netflix.

Faut s'les faire!... Ces légionnaires IMDb

En knasig komedi från 1981


Inger kom hem och senare blev det sängen.

Jag har sovit gott och vid 6 så steg jag upp.

Morgonrutiner med frukost och tidning avklarat, Inger sover fortfarande.


11 ska jag leverera sängen och Inger ska visst ut på galej med jobbtjejer, mycket sådant så här innan hon går i pension.


En kall morgon men tempen stiger och i eftermiddag kommer det mer snö, nån eller några dm eller så blir det ingenting.

Klockan fem eller 17 är det ny visning av huset, mäklaren Helen från Unik Fastighetsförmedling som håller i försäljningen och hon kanske vet vad hon gör, jag får bara meddelanden om det och det verkar vara trögt här i vår med försäljningarna.

Jag tycker de varit lite snåla med bilder så jag har en egen sida med foton på och om huset.


Men idag en kall morgon med runt -20° tidigare

Nu -16,1° ute på altanen och väderstationen visar -12° och 1 m/s från nordost.


Morgonbilderna ser ut så här och kan det ha varit ekorrarna jag så i skogen bakom förrådet.

     


Jo de springer omkring där inne i skogen men syns inte på bilden.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards