jans

Alla inlägg den 11 mars 2023

Av Jan Sandström - 11 mars 2023 07:50

Lördag den 11/3 och 24 jobbdagar kvar för Inger.


Igår, tja jag gjorde väl inte så mycket utan en dag som vanligt.

Satt här vid datorn och jävlades med inloggningen till min domän rengard.one

Men mitt i allt elände så tänkte jag faktiskt till att, det var ju evigheter sedan jag behövt logga in där på just den delen och.

Jag hade ju sån där "Två-stegs-verifiering" och då måste jag använda mobilen, den jag slog sönder i höstas.

Letade men tror jag redan kastat den fast jag kunde ju ha använt den till just inloggningen även om skärmen var krossad.


Letade på one.com och hjälpsidor, hittade att man skulle fylla i en blankett och skicka in med en bild på legitimation till, Danmark.

Men så såg jag att det gick att skicka digitalt så först fylla i, skriva ut och skanna in med underskrift.

Skannat körkortet och dolt vissa uppgifter enligt rekommendation.

Skickade in och några timmar senare kom ett, eller två mejl att man nu avaktiverat tvåsteget.

Gjorde som Christofer skrev, och det sket sig, provade flera gånger men det gick inte. Fick bara ett felmeddelande.


Var på väg att skriva tillbaks till supporten och Christofer men behövde kopia på felmeddelandet så ännu ett inloggningsförsök för att få fram texten.

Det sket sig igen för jag fick inget meddelande utan inloggningen fungerade.  

Nu vet jag inte om jag vågar prova att logga in igen.


Jag hann även med under dagen att fästa en elsladd lite snyggare och lite annat rensande bland järnskrot i garaget.


Inger jobbade kväll så jag värmde soppa till middag och såg en film och Star Trek.

Lite senare kom Inger hem och ännu senare blev det sängen och som vanligt en UFO-tidning och Gunnar mellan benen.


Har sovit gott och vaknade drygt 6, steg upp när Ingers klocka startade kvart i 7.


Idag blir väl som vanligt rörig och inte som jag tänkt.


Men inte lika kallt ute nu utan "bara" -14° då vi steg upp.

Nu -10,8° och 0,7 m/s västlig vind.


Morgonbilderna är så här idag.

   

Trädgårdskameran är inte kry så det fåg bli en bild här inifrån kontoret istället.

 

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards