jans

Alla inlägg den 14 mars 2023

Av Jan Sandström - 14 mars 2023 08:04

Tisdag och 22 dagar kvar för Inger.


Igår kämpade jag på här hemma men först baxade vi ut Marias gamla säng, 120x200 och tung.

Ut på altanen då vi fick besök av min bror och hans fru.

Men det blev bara ett kort besök utan kaffe och annat, sedan ställde vi sängen på släpvagnen och Inger cyklade ned på stan för en tjejträff.


Jag surrade sängen och körde iväg till Öbacka, området nedanför sjukhuset och Östra station.

Men där skulle då jag inte trivas att bo.

   


Visserligen älvsutsikt men, näe, inget för oss.

 


Då kommer vi att trivas bättre här.

       

Bara vi kommer i ordning med allt som vi redan kört dit. Och mer blir det.


I alla fall ville jag köra sängen innan ovädret kom och det kom lite senare.

Jag grejade på här hemma och så kom Inger hem och vi fortsatte städa.

Inger bakade kakor, undrar om det tricket fungerar. Det ska väl ändå vara nybakade bullar det ska dofta i huset.


Jo halv fem så kom Helen, mäklaren från Unik och vi pratade en stund innan vi klädde på oss och gick ut i snöstormen och över till våra vänner Abrahanssons.

Dom frågade om vi ätit middag men det gör vi normalt vid 19-tiden men det skulle bli ugnsbakad falukorv och potmos.


Anders ringde och undrade om vi var hemma men det var vi ju inte, så han skulle komma med efterrätt åt oss.

Han och Atho kom gående och med en tårtkartong som innehöll en tårta från Ullas kondis.

Efter lite prat tog han vovven och gick tillbaks till bilen som stod någonstans.


Halv sex ringde Helen och sa att de var klara med husvisningen.

Nu är det bara att hoppas på att de verkligen faller för huset och gör affär av det hela.


Gott gott var det med mat och vi åt klart innan det blev kaffe och tårta. Vid 19-tiden gick jag hem men Inger stannade kvar.

Jag såg en film på Netflix, engelsk komedi om taxifirma från 1963.

Carry on Cabby


Riktigt kul och det finns fler filmer i serien, Carry on Cruising finns också på Netflix.

Inger kom hem vid 21 och lite datorkoll och prat innan det blev sängen med tidning och katt.


Ute var det busväder med snö och blåst men jag har sovit skapligt inatt.


Upp vid sju och straxt efter kom traktorn och plogade vägen så nu vet jag vad som ska göras som villaägare.

Skotta snö. Men det är ganska kul då man har en fungerande snöslunga.

Får väl se om den frusit ihop igen men idag är det inte så kallt.


Eljest blir det väl plocka bland grejor såvida jag inte lastar bilen full och åker iväg med ett lass, kanske tar släpvagnen men, nä, inte när det snöat för då måsta jag täcka allt med presenning. 

Det får räcka med snöskottning.


Nu -2,1° och 3,4 m/s från Nordnordost.


Ekorrarna har varit i farten och morgonbilderna ser ut så här idag.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards