jans

Alla inlägg den 7 mars 2023

Av Jan Sandström - 7 mars 2023 07:44

Tisdag den 7/3 och 39 dagar kvar eller 27 arbetsdagar.


Men igår så skruvade jag ned tre taklampor i de tre sovrummen.

Istället så satte jag upp två gamla plafonder och en ensam lampa i ett av rummen.

 


Men klockan gick och jag lastade bilen med grejor, åkte och hämtade väninnan Maria och så åkte vi till Vindeln.

Lastade ur bilen och jag visade lägenheten för Maria innan vi gick över till Tittis thairestaurang och åt god mat.

Efter maten gick vi över till Andra Chansen som är en butik för begagnade kläder och annat, jag köpte bara en halskedja som Inger kanske kan ersätta en kedja som gått av för henne. Kostade 10:- så billigare än att lämna in och laga.

Maria hittade och köpte en röd fin klänning till sig själv och skridskor till barnbarn.

 

Tillbaks till lägenheten, tog bilen och så stannade vi till vid Systembolaget, vidare hemåt men stannade till vid Retrå Återbruk på Rosinedal innan vi åkte hem till stan, lämnade av Maria och åkte och tankade vilket jag glömde göra i Vindeln som tänkt.


Klockan var 4 och jag var mätt, trött och slut samt TÖRSTIG drack jag ett par stora glas vatten innan jag intog soffan med en tidning.

Somnade nog ett tag men det kändes skönt, lite dator innan jag tog itu med att försöka laga ett cykellyse Maria lämnat till mig.

Måste få dit en ny strömbrytare men trångt är det så jag vet inte om jag lyckas med det.


Startade en film på Netflix medan jag grejade med lyset och så kom Inger hem.

Det blev sängen och efter en stund sov jag gott och har sovit hela natten utan toabesök eller annat.


Vaknade vid 6 och steg upp, morgonsysslor avklarade och Inger har cyklat till jobbet.

Jag ska väl inte göra så mycket idag men lite plock i garaget blir det nog.


Det blev kallt igår kväll men lite varmare nu på morgonen och nu -7,4° och vindstilla enligt väderstationen.


Morgonbilderna är så här och med ekorrar men först testar jag en ekorrvideo, fast det fungerar väl inte ännu.


 


Bilderna är så här.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards