jans

Alla inlägg den 12 mars 2023

Av Jan Sandström - 12 mars 2023 07:20

Söndag den 12/3 och Inger har 23 dagar kvar att jobba.


Igår ja, hade tänkt men det blir allt som oftast inte så.

Gick ut i garaget och då startade jag motorvärmaren när jag såg grejorna jag ställt fram.

Svetsen, pelarborren, skruvstycke och en hel del annat.

Visste att Inger packat in en hel del i vår garderob, saker som skulle till vindeln och med lite möda rymdes det i baksätet.

Det andra i bagaget men fick ändå inte med allt.


Klädde mig och tog med filpaket och Keso samt en påse bröd.

Körde till stugan där bagaget tömdes och så gav jag ekorre och fåglar mat.

Det tog inte lång tid där så vidare till Vindeln där jag kånkade in alla kassar och kartonger. Jag hade själv med hinkar med sladdar och annat.


Pysslade på lite i lägenheten, diskade upp glasen till tre taklampor och skruvade upp en men kom på att den inte ska sitta där så glaset fick vara så länge tills jag sätter den någon annanstans.


Tänkte borra och skruva fast handtag på skåp och lådor men då hittade jag inte igen min borrmall, den jag letade fram i stugan tidigare.

Vet inte var jag lagt den och en mall från IKEA, den är orange och kanske 30 cm lång så den bör synas.

Men jag kanske har små tomtar i Vindeln ock   så, de här hemma brukar gömma saker för mig och så ligger de plötsligt där.

Som i stugan där jag haft en favorithammare borta i några år, köpte faktiskt två nya här i vår och för nån vecka sedan så hittade jag den jag letat, den låg helt öppet på förrådsgolvet i stugan utmed bensindunken jag har till snöslunga och gräsklippare.


Det gick fint att köra hem och inte så många renar efter vägen, faktiskt ingen den här gången.

Här ville Gunnar ut och jag gjorde kaffe och tog min tidning och en matskål till katten.

Där satt/låg vi ute i skön varm sol ett bra tag tills jag gick in och lade mig på soffan.


Nu har ekorren vaknat ser jag men här i stan har jag fått ta ned trädgårdskameran som trilskats.

Visste inte om det var kamera eller strömförsörjningen som inte fungerade men den tappar kontakt här inne också.


Inger kom hem och senare blev det middag och det vanliga, rester med lite extra piff då det var lördag.

Vi såg två avsnitt på Bortförd innan det blev slutet på fesivalen.

En sista koll i datorn innan det blev sängen och just då fungerade kameran.


Har sovit gott så klockan 6 steg jag upp tillsammans med Inger som jobbar timmar idag, alltså ledig eftermiddag innan hon jobbar kväll.

Men idag ska jag inte ut och ränna utan hålla mig hemma, tror jag.


Nu bara -13,8° här på altanen men väderstationen visar att solen värmer och -9,5° och 1 m/s från sydost.


Morgonbilderna är så här och lite annorlunda idag.

 


Jag vände på kameran här så den visar ut genom fönstret istället.

   


Och den på altanen i stugan visar det här, att vi har snö där också.

 


Ekorre sitter till vänster vid hörnet under automaten.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards