jans

Direktlänk till inlägg 28 mars 2023

Ja då var det dags igen.

Av Jan Sandström - 28 mars 2023 07:58

Tisdag den 28/3 och 13 dagar kvar.


Alltså arbetsdagar för Inger tills pensionen.


Men igår var en fin dag, vädermässigt. Jag kopplade släpen och så lastade jag grejor, skåp, lådor, lådor och åter lådor.

Skivor, spån och plywood alltså, inte LP och CD.

När den var nästan full så fick det vara nog och då hade Inger burit ut en massa in i bilen.


Vi åkte upp till stugan och det var lite snö men inte så jag iddes skotta och så lossade vi allt från släpen.

Det gick faktiskt in i förråden och så tog jag fram byggsågen och kapade till två hyllor till skafferiet från dörrluckor som blivit över sedan tidigare köksinredning.

Sågade även till 4 små hyllbitar som ska bli sidohyllor på spegelskåpet i Vindeln.

Men jäklar vad det blåste kallt över tjärnen.


Vi gav oss inte tid att fika eller annat utan kopplade loss släpen och körde till Vindeln.

Där började vi om med att bära in grejor från bilen.


Fil till lunch och så greja på.

Skruvade ihop en tidningskorg/bänk till toan men jag glömde ta med skruvdragaren och väldigt jobbiga skruvar så jag slet ont.

Då gick trappstegen bättre men ganska jobbig den med att skruva.

Jag måste göra något åt det här slarviga jobbet de gjort när rumsgolvet lades in.

Jag skulle skämmas om jag lämnat det så här runt elementrören.

 

Vid det andra elementet ser det ännu värre ut.

Kanske ska mejla bilden till VIBO.


Plock och sortera grejor, ställa om klockor och till slut var vi klara och då var klockan mycket.

Åkte hem till stan och skönt när solen skiner.
Snabbt upp till stugan igen och hämta släpvagnen, på vägen ned fick vi se en riktig solkurva.

   

Sparade två bilder från videon jag gjorde i ordning men jag vet inte om video fungerar i bloggen.

Det här är i alla fall den.


 

Vi kom hem och Gunnar blev glad att se oss igen.

 

Så efter att ha gjort middag åt vi sent och såg två avsnitt på nya Shetland som finns på SVTplay.


Jag hade värk och det blev värre under kvällen. Främst händerna värkte och det var nog för att jag kämpat med att skruva.

Höll ut men då jag gick isäng blev det ALVEDON och så smorde jag mig igen med Diklofenak, hade smort mig tidigare under filmerna.

Hade även känning av ryggen och lite orolig att jag dragit på mig mitt diskbråck igen men somnade och har faktiskt sovit bra.

Vaknade halv sex men låg kvar en stund innan jag steg upp.


Fast idag blir nog en ledigdag även om jag kommer att pyssla med lite av varje.


-7,3° och 5,1 m/s från nordväst så inte så skönt ute. Jag stannar nog inne i värmen tror jag.

Hoppas att mäklaren Helen hör av sig med något positivt besked.


Ekorrarna och fåglarna fick lite mat igår när vi var i stugan och så här är dagens morgonbilder med ekorre.

            


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards