jans

Direktlänk till inlägg 28 mars 2023

Jag blir GALEN.

Av Jan Sandström - 28 mars 2023 17:12

Eller det är jag ju förresten men inget som inte kan bli värre.


Ska byta ventil på ett bildäck, alltså den lilla grejen som sitter inne i där man pumpar om du inte försåtr.
Ventilnål heter det bl.a men kärt barn har många namn säger man ju.

Det här är många men jag behöver bara en st. och det har jag, men de ligger i stugans förråd i någon låda någonstans.


Jag misstänker att det är den det är fel på då luften plötsligt läcker ut och framför allt då det varit en kall natt.

Men eljest ett litet läckage hela tiden.

Förr kunde man ju köpa de där i fempack eller styckevis lite överallt men icket idag.


Då funderar jag på vad folk gör med sina bilar idag, ringer man bara efter bärgaren eller åker till däckverkstan som får fixa för en "billig" penning.


På macken är det väl dags att återgå till svunna tider när man körde över slangen och det plingade inne så kom ett gäng killar, ja det var killar ut och putsade vindrutan och kollade oljan, tankade och tog betalt så man kunde åka vidare.

Det var tider med service det och kanske skulle vi komma tillbaks till det nu.

Killar och/eller tjejer kom ut och stoppar in laddaren...


Nu är avsnittet slut med Star Trek och middagsdags.

Så long.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards