jans

Direktlänk till inlägg 20 december 2023

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 20 december 2023 08:43

Onsdag den 20/12


ÄNTLIGEN börjar livet återvända.

Dagens kalenderlucka är 20.

 


I söndags började jag må dåligt, ont i magen, nt i huvudet ont i...

Men ändå gjorde jag det vansinniga att på söndagen gå de två km det är till bygdegården där det var julmarknad.

 
Det skulle jag inte ha gjort för där tog de sista av mina krafter slut så både söndag, måndag och i stort sett hela tisdag låg jag på soffan med sällskap.

Nåja helt utslagen var jag inte utan på måndag mådde jag bättre så vi åkte till IKEA där vi skulle äta julbord med barnen och det smakade gott, det jag stoppade i mig men kaffet smakade ingenting så det fick vara.

En som åt för min räkning var barnbarnet Emil som, jag vet inte var han rymde all mat och efterrätten så de 45:- hans del kostade var väl värt min biljett.

 

Däremot kändes det jobbigt att köra hem de dryga 5 mil vi nu har från stan, då ångrade jag att vi sålt huset.


Eljest låg katten Gunnar mest utemed mig mest hela tiden på soffan och mest besvärade huvudvärken mig och bristande aptit eller ingenting smakade framförallt inte kaffe.

 

Men igår eftermiddag tror jag det började vända för jag fick lite gjort här hemma. 

Vi såg även adventskalendrar och kaka och aniskrans smakade gott med vatten till.

Efter en god middag med kyckling och ris med grönsaker var jag mätt och vi såg en julfilm men krafterna tröt så senare blev det en tidig kväll med boken innan jag släckte vid 10-½11.

Har sovit riktigt gott och i renbäddad säng, synd bara att jag inte duschade igår eftermiddag men det kändes bara så jobbigt då.


Vaknade utsövd och skapligt kry vid halv sju men låg kvar en stund.

Gjorde morgon med toabestyr och skön varm dusch och idag smakade det gott med den valiga frukosten, 2 ostmackor med lite marmelad och KAFFE, första koppen sedan lördag kväll.

Jag har några kalenderpraliner att ta igen men kanske Inger vill ha någon.


Gunnar får då ingen men jag undrar om han inte längtar ut.

 


Eller så är han nöjd att bara få må gott här inne i värmen.

 


Men tids nog ska vi till stugan och han får följa med och vara ute.


Jo vulkanutbrott har det varit på Island men inatt avtog allt så nu verkar det inte vara mycket kvar.

Antingen lättade trycket underifrån eller så kommer det mer framöver. Det är väl ingen som verkar veta.


Det jag vet är att nu ska jag börja avsluta det här för jag har återfått ont i huvudet igen av tidningsläsning och mejlskrivandet jag hållit på med samt bloggen.


-5,4° både här och i stugan men igår häpnade jag då jag såg att det en kort stund for upp till +8,0° utanför norrfönstret och det blåste så fönsterrutorna var blöta, snö rasade från taket ned på sandlådan i plast så det slamrade.


Nu ser det ut att bli en fin dag och man har plogat och skrapat vägen och gårdplanen här ett flertal gånger.
Då känns det skönt att bo i lägenhet, speciellt när hälsan inte är på topp.


Morgonbilderna ser ut så här.

   


Så de har lyckats riva ned kokosnöten med innehåll, fast den var nästan helt uräten i måndags.

   


Ingen överhängande fara men jag måste nog till stugan och skotta innan julhelgen.

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards