jans

Alla inlägg den 2 februari 2024

Av Jan Sandström - Fredag 2 feb 08:28

Fredag den 2/2


Idag är det kalas nere i Jönköping, barnbarnen Harry och Alex fyller år,

12 år blir de tillsammans så då blir det ett gemensamt

 

till dem, eller ska jag ta två mindre så blir det

 på 6-årsdagen.

 

Men även Ingers lillasyster och min svägerska Birgitta har födelsedag idag, fast hon är så gammal att jag inte säger hur mycket, men hon får följa med på samma grattis. 



Men här uppe i norr blir det ingen tårta till kaffet men jag är glad att jag inte blåst bort fast blåst, vi hade bara 16,3 m/s fast från sydväst och då blåser det rakt över åkrarna och in på altanen så jag fick ställa för kattluckan.

Men Lycka ville inte riktigt gå ut så det funkade.


Blev glad att ekorren lärt sig lyfta på locket till mataren.

       


Jag satt här hemma inne och påtade på i datorn, finjusterade lite och filade på stugritningen, Några små ändringar och funderade.

Men det blev även tid för gos och kel med Anders katt Lycka som är här hos mig i veckan, då behöver jag inte känna mig så ensam här ute i skogen.

Matinéfilm på SVT1 och senare blev det middag där jag värmde sista kycklingbiffarna med sallad och stekt ägg till.


Såg en film på kvällen och början på en annan innan det blev en tidig kväll med min ljudbok och katt på magen och senare utmed mig.

Inger ringde och vi pratade bort en stund och till slut släckte jag och har sovit gott.

Ute hade det slutat blåsa.

Väcktes av fassa kattklor i min fot. Det hade varit bättre med en skorpion i sängen för den har bara en gadd.

Fick föraningen om att hon kanske jagade en mus i sängen men jag hittade då ingen, hon var väl bara leksjuk.


Idag är det kallare ute med -13.4° och lika i Vindeln, väderstationen säger -11,7°och 1,0 m/s från nordost.

Men igår låg tempen på +3,1° och blåst så att delar av skogen nu ligger på tomten, inte så att något träd ramlat men kvistar, lav och annat har blåst ned.

 


Nu har jag sällskap här vid datorn och svårt att komma åt musen som hon ligger och ruvar på.

 


Morgonbilderna ser ut så här idag och nu är ekorren framme igen, fel det är två ekorrar men de är så snabba att det är svårt att få dem på bild.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards