jans

Alla inlägg den 10 februari 2024

Av Jan Sandström - Lördag 10 feb 09:07

Ja då var det lördag den 10/2


Igår, tja det blev en dag som andra dagar och jag gjorde inte så mycket.

Satt här och kollade in ytterdörrar och har väl bestämt mig för en typ, skickar förfrågan om ett fönster till Bygma här i Vindeln.

Inger rensade i klädkammaren som är vårt lilla förråd här inne och jag fick undan lite  här och där.


Lunch i salongen liksom eftermiddagskaffe senare.

På Island verkar det vara hektisk verksamhet för det kör blinkande fordon fram och åter.


Det blev middag och fisk med tillbehör som vi åt medan vi såg på TV, de vanliga serierna och lite från Kunskapskanalen.

Inger gick till sitt och jag startade en action på Netflix, kom på att jag sett den men det gjorde inget då jag glömt det mesta.


Sängen och ljudboken och efter att Inger smygit in och krupit ned under sitt täcke så släckte jag också.

Men har sovit erbarmligt dåligt inatt.

Men ändå sovit lite av och till men halv åtta fick det bli morgon, fast jag var på väg upp redan efter fem.


Idag var en kall morgon med nästan -23°

Nu bara -20,0° här och i stugan -24.4° men -27,1° straxt innan åtta.

Tempen på väg upp så det är lite dimma ute och morgonbilderna ser ut så här och i stugan skiner solen

       


men här i Vindeln ser det ut så här, fast diset kommer nog att lätta.

      

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards