jans

Alla inlägg den 26 februari 2024

Av Jan Sandström - Måndag 26 feb 08:15

Måndag den 26/2


Igår följde jag med Inger ut och gick, det blev ned till Vindelälven.

 


Vi gick runt och tittade på folkhögskolan och så genom skogen ned efter en liten upptrampad stig.

 


Upptrampad kanske var att ta i men vi tror att det gick en stig där och tur det fanns granar på en del ställen att hålla i sig i.

     


Men ned kommer man ju som sagt alltid, bara hur och nu gick det faktiskt bra.

   


Älven är inte helt igenfrusen, ännu eller om den öppnat sig igen.

   

Men vi kom efter långt traskande hem igen och jag var ganska slutkörd fast det inte blev mer än 4,2 km vilket inte är mer än en runda inne i stan då jag gick där, fast då var det ju på slät mark och upplogade vägar.


Varma mackor till kaffet och sedan tog jag en horisontal stund på soffan men sov inte.

Trodde jag skulle få Lycka till mig men hon låg bara och sov under överkastet på vår säng, där låg hon redan innan vi gick iväg.


Sent omsider blev det middag, rester på fisken och pressad/mosad potatis och sallad.

Till det såg vi på TV. Ingen film utan serier vi följer.


Det blev ganska tidigt isäng för mig, redan vid 22 var jag på väg och en liten stund med ljudboken och mellan min och Ingers säng låg Lycka och sov, trodde det skulle bli rulle på hon inatt men hon har nog sovit som vi.

 

Jag hade riktigt ont i knän, händer och axeln då jag gick isäng så vita piller och salva, fick smörja mer Diklofenak senare på natten men har ändå sovit.

Vaknade och steg upp ½7

Kokade en kana te till Inger och frukost med tidning är avklarat.


Idag blir det räkningarna, skulle ha gjort dem igår men då orkade jag bara inte ta itu med ekonomin.

Inger har sin träff nere vid älven idag och jag har funderat på att följa med men dit är det inte så jobbigt att gå.

Bara ned mot bron till Västomån och höger ned till platsen vi tidigare och många gånger stannat då vi varit ute på MC-turer.


Lycka tror tydligen vi har en vind här också och i och för sig har vi ju folk en trappa upp som har hund för hon ska upp upp upp.

     



Efter att ha varit där hopade hon upp på min skrivare som står ovanpå jobbarsekretären.

 

Men hon kom ned igen och nu går hon bara omkring här, tror hon är sysslolös och vill ut men här vågar vi inte släppa ut henne utan hon får finna sig i att vara innekatt några dagar.


Det var varmt ute igår och det ska bli det idag också och även sol, fast nu ser det då mulet ut, igår hade vi lite sol nere vid älven men det drog in mörka moln så jag trodde det skulle bli snö eller regn.

Nu -0.9° här mot norr och i stugan -1.6° ock lite blåst från syd någonting.


Morgonbilderna ser ut så här

   


och två ekorrar har jagat varandra i jakten på mat.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards