jans

Alla inlägg den 14 februari 2024

Av Jan Sandström - Onsdag 14 feb 07:45

Onsdag den 14/2

Alla hjärtans dag = dagen för alla utom Putin och några till.


Men jag hoppas att jag tillhör dem med hjärta och ett sådant som inte bara pumpar blodet i mig.

Igår då? Tja en dag nästan som de andra men jag gick ut på promenad.

 


först till Bygma där jag under förmiddan hållit på med att försöka skaffa ett konto, men mina försök lyckades inte så då gick jag dit och i kassan gick det lite bättre men det var ändå segt och problem. Men det gick till slut och jag får väl min beställning på ett fönster genomförd snart.

Efter det gick jag över till Coop och hämtade laddaren till min Dewalt borrhammare och andra maskiner jag har och som drivs av samma sorts batteri.


Det var lite kallt ute men tempen steg, Inger var ute på några rundor och träffar. De ska sälja palt på församlingsgården en dag framöver och hon lovade att koka ett antal och ge dem så vill du smaka Ingers goda paltar så ska det gå att köpa där, tror att priset blir 50:- (eller mer) för 2 st. Jo man får betala mer om man vill.

Onsdag den 28/2 är det och allt står i VR-bladet som Vindeltryckgör.


Eljest satt jag hemma och framåt middagstid började det blinka här inne i kontoret, det var Polisen som hade något för sig och stoppat en bil här ute.

   

 


Då hade det dessutom börjat snöa lite och mer snö ska komma.


Det blev middag och bruna bönor med fläsk som blev över efter paltkokningen.

     

Till det så såg vi på TV, Naturprogram och Frostbiten och nu finns säsong 2 att börja se.


Men det blev kväll och sängen och jag har sovit gott inatt.

Vaknade vid sextiden men steg upp först närmare sju.


Idag ska vi ut, det blir stugan och förbereda inför rallyt som går på fredag utanför oss. Då har vi gäster av barn, barnbarn och någon kompis men även Atho och Lycka får följa med Anders så då kanske jag får en katt i sängen.


Men det har snöat och ska snöa men tacksamt nog inte så kallt utan runt -5° kan det bli även om morgonen blir lite kallare.


Nu -11,4° här i Vindeln och i stugan lite varmare med -11,3°     

Det snöar också ser jag men det verkar inte blåsa.


Nu fick jag mejlet från Bygma och mitt kundnummer så nu kan jag handla där också på faktura. OM jag behöver något och vill men det går även bra kontant.


Morgonbilderna ser ut så här.

              

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards