jans

Alla inlägg den 4 februari 2024

Av Jan Sandström - Söndag 4 feb 08:24

Söndag den 4/1


Igår blev en vanlig morgon med dusch och en stund här vid datorn innan jag gick ut och körde igång snöslungan.

Runt 5 cm snö men under den låg kvistar, kottar och barr efter blåsvädret vi hade.

En brytpinne gick av och en plåtskruv jag nyss satt fast hade lossnat igen, men den hittade jag igen.

Den var nog lite för liten så jag tog en grövre som verkkligen tog gäng.

Inger ringde och så körde jag fräsen.

Hann bara gå in och göra i ordning mitt fil till lunch och så kom Erik på besök.


Han hade med sig chokladpraliner som han gjort, proffsiga och goda.

En stunds prat och stugrenovering och en massa annat och så skulle han hem igen.


Jag målade i texten på skyltarna och nu känner jag mig nöjd, men än är de inte klara, fylla i mer färg och så slipa och lacka.

 

Men det är svårt att fräsa så där små bokstäver och siffror med stora fräsen och på frihand.


Det blev ärtsoppa till middag och så det sista av vitkålssalladen.

Film från Netflix och så slog jag över till melodifestivalen, men återgick till film ganska fort.

Dagens musik tilltalar inte alls och inte artisterna heller.


Gick isäng ganska tidigt och hade värk i händerna så Alvedon och smörja med Dikofenak (Voltaren, men billigare)


Ljudboken och så ringde Inger och pratade länge. 

Fortsatte med ljudboken och sedan har jag sovit gott ända till klockan sex, upp och kissa men kröp isäng igen och fick en gosig Lycka utmed mig.

Närmare sju steg vi upp och nu sitter jag här.


Idag blir det fortsatt skyltmålning, tar det i omgångar så färgen torkar innan slipning.

Fick en idé och tror jag ska ändra kalkylerna över bankkonton, en förenkling med bättre översikt och kanske ta bort några konton nu när vi inte längre har huset i stan.


Nåja, nog finns det något att göra. Kanske åker till Anders så han får tillbaks sin katt eller så får hon följa med till Vindeln i morgon men då måste jag plocka fram allt vi ställt undan som toalett, matskålar och liggplatser. Det ligger nere i källarförrådet och det känns lite jobbigt.


-5,2° utanför norrfönster här och i Vindeln.

Väderstationen säger -4,4° och helt vindstilla


Ekorrarna är det fart på, två bakom stugan vid förrådet och de har lärt sig plocka mat under locket.

 


En sitter och smaskar under solrosautomaten.

              

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards