jans

Alla inlägg den 11 februari 2024

Av Jan Sandström - Söndag 11 feb 08:48

Söndag den 11/2   


Igår lite pyssel här hemma.

Satt och ritade på stugrenoveringen och nu har vi löst några smådelar på toaletten.

Jag har flyttat lite på inkommande och utgående vatten till gäststuga och badtunnan så att allt får sitta ovanför tvättmaskinen under varmvattenberedaren.

Allt för att få mer fri yta efter golv och väggar.


Kallt ute men det blev ändå en promenad, jag gick åt väster och Inger tydligen åt söder upp till Hallonvägen.

Jag använder ju Runke-per eller Runkeeper som den heter på utrikiska.

 

Nej jag gick igår inte in på Systemet   


Här hemma dämpade jag bänkbelysningen i köket.

 

Ett par lager med eltejp på den så nu 


ska jag ta det andra långa och dra på ett par varv men i överkant så att ljuset mer kommer nedåt.

 

De här LED-belysningarna är i starkaste laget och när man då monterar dem så att de lyser mer i ögonen än ned på bänken.


Som jag sa pysslade jag med stugritningen men fick även undan grejor som legat och skräpat, även tid i salongen där jag satt och läste tidningen Röster från Vindeln

  


Middag blev det, men fråga mig inte vad det var, nått pullportkött m.m m.m inrullat i tacobröd och riven ost i och ovanpå, allt kört i ugnen.

Men det blev gott och jag blev mätt, till det såg vi ett program på Kunskapskanalen och sedan senaste avsnittet på Shetland.

Angående Kunskapskanalen. Det verkar omöjligt att kunna se URplay på Google Cromecast, kanalen går att se direkt men inte i efterhand.

Vi vill se något som heter Camping eller Äventyr på Färöarna och i datorn så går det fint men inte med Cromecast.

Så vi får nog vackert vänta tills vi är i stugan men ska vi ha en smart-TV vill jag ha en Windowsbasserad lösning eller så ska jag ta en laptop och ha här i Vindeln, men jag har ingen gammal med HDMI (tror jag då).
I stugan har jag ju min gamla HTPC och den får nog hänga med så länge den fungerar.


I alla fall så slog vi över till melodifestivalen och såg röstningen, men vilka artisterna var har jag noll koll på.

Inte heller det där som tydligen skulle vara roligt med Björn Gustafsson, men han var då olik sig och inte som jag mins han som Studierektorn eller Dynamit Harry m.m


Hur det nu är så gick klockan och det blev sängen, ljudbok och så kom Inger och kröp ned till mig.

I natt har jag sovit gott, vaknade 4 så vi, jo även Inger gick upp och kissade då.

Somnade om och sov till närmare halv åtta.


Dusch och frukost men idag blir det nog inne såvida inte tempen stiger ordentligt.


-25,9° här ute i Vindeln, i stugan -27.3° men där skiner solen så fint och det ska bli varmare i veckan men då kommer även mer snö.

På fredag ska det bli -2° enligt yr men snö från tisdag så det kan bli ett roligt rally om det snöar ordentligt, alltså roligt att se men kanske inte att stå ute så vi kanske får sitta på altanen och se bilarna.


Morgonbilderna ser ut så här.

       


Smogen ligger tät här i Vindeln   men så är det inne i storstan. (Yta2,96 km², Befolkning2 333 (31 dec. 2010))

       

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards