jans

Alla inlägg den 27 februari 2024

Av Jan Sandström - Tisdag 27 feb 07:45

Tisdag den 27/2


Igår tog jag det lugnt, med andra ord som vanligt då.

Fixade räkningarna och såg att vi gick väldigt mycket plus så det blev en slant in på sparkontot, men å andra sidan tog jag en del från att annat konto till hyra, Internet och el här i Vindeln.


Har haft koll på en ny kamera som inte funnits någonstans förutom ett ex. på Elgiganten i Gällivare men dit var det ju en bit att åka.

Sommartid kunde man ju ha tagit en tut på hojen men inte idag, eller igår.
Men såg att de plötsligt hade ett antal att beställa så jag slog till och beställde en.

Hade ju tidigare sett ut den och fått tips om den. Tydligen en populär modell.


Satt i soffan och började läsa en bok av Arnaldur Indriðason och Mörktet vet som nu är en tryckt bok på papper.

Inger var ute och grillade korv nere vid älven men jag höll mig hemma.

Fixade en bokhylla i sovrummet och så lite annat pyssel.

Ute var det fint väder och man får nästan vårkänslor när de är ute och isriver vägarna, fast här ute har de gjort det många gånger så det är nog inte långt ned till asfalten.

 


Inger kom hem och till slut blev det

 

och Frostbiten på TV.

Efter det gick Inger till sitt och jag startade en revy med Hasse o TageFröken Fleggmans mustasch


Men klockan gick och det blev sängdags men ingen katt i sängen igår utan hon låg nog någon annanstans.

Jag har då sovit gott och vaknade vid sex men steg upp lite senare.

Idag ska Inger göra mer palt, gå till stickstugan eller vad det är och så något annat.

Jag får se vad jag gör men alltid blir det något, kanske promenad för knäna känns bättre, värken har gett med sig lite.


En kall morgon, -13° här i Vindeln och i stugan -15°

Men solen skiner från en blå himmel så det blir troligen en fin dag.


Morgonbilderna ser ut då här och nu ligger Lycka här hos mig i kontoret.

                

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards