jans

Alla inlägg den 12 februari 2024

Av Jan Sandström - Måndag 12 feb 08:48

Måndag den 12/2


Igår var jag produktiv.
1. Först fixade jag barnlåset på ugnsluckan så att det inte aktiveras, enkel lösning då det bara var att vrida den struliga knappen åt höger tills det klickade.

2. Sedan höjde jag upp brandsläckaren så att den lilla pallen ryms under.

3. Höjde upp bakre högtalarna till vår TV och vred dem samtidigt stående.

4. Lagade två tavlor från stugan som legat ett antal år, det är två glas som hålls ihop i hörnen med band i kors på baksidan, struligt värre var det.

Men nu hände inte allt i den ordningen.

Däremellan kaffe i salongen och lite korsord.


Inger gick ut på promenad i kylan men jag utnyttjade mitt promenadband här inne.

Satt lite med stugritningen och till slut blev det middag på rester från i förrgår, de där sakerna i rullade tacosbröd.

Men inte lika goda igår då de blev lite torra.


Till maten blev det som vanligt TV och nu hade jag lyckats få igång UR-play på Croomecasten, och det var inte det lättaste.

Efter det så såg vi en revy från Falkenberg om Åsa-Nisse, fantastiskt rolig och invecklad. Dag-Otto är bäst.


Klockan var mycket och det blev sängen där jag har sovit gott och drömt massor, men jag kommer inte ihåg vad.

Steg upp halv åtta och idag är det också kallt ute men det ska bli mildare och snö till rallyt som det drar ihop till.

Läst tidningen vk.se på nätet och idag står vår husförsäljning.

 


På fredag kör de utanför stugan och redan på onsdag har vi åkt dit, torsdag kommer barnen upp och eftersläntaren Peter ska komma först kl. 23 men då är vägen stängd, fast han har fått lov av ledningen att komma upp till Rengård.

Men det ska jag påminna dem om. Vi boende får dispens att köra.

Så här såg det ut ifjol bakom Näslunds laggård.


Idag är det kaffe nere vid älven och Inger brukar gå dit, jag får se om inte jag också hänger med idag men då får det bli lite varmare.

-28.1° ute på balkongen här i Vindeln nu klockan nio, -30° i stugan men där skiner solen och den kommer nog fram här också men YR säger mulet idag. Vi får väl se vad det blir.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

             

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards