jans

Alla inlägg den 7 februari 2024

Av Jan Sandström - Onsdag 7 feb 08:10

Onsdag den 7/2


Igår fick jag hem min älskade hustru, det var på tiden för maten började ta slut.


Men näe, så illa ställt är det inte men roligt att inte behöva vara ensam i hus och stuga.

Fast det tog tid innan hon kom sig hem för det var problem med tågen.

Först drog en överförfriskad herre i nödbromsen så polis fick komma och hämta han, det var upprinnelsen då tåget blev så försenat att övergången i Stockholm till nattåget med sovvagn hann avgå.

Så då fick de passagerare som missade, tydligen 25 st hotellrum till nästa avgång med snabbtåget.

Men även det fick problem då det system som lutar vagnarna i kurvorna slutade fungera så då fick man köra saktare.


Så istället för att komma hit efter 7 på morgonen, jo Inger hade ju tågbiljett Umeå - Vindeln men köpt separat så då fick hon ingen ersättning för den utan åka buss och kom hit hem runt halv tre på eftermiddan.
Medan jag stod här och väntade så gick grannen ovanför ut med sin vovve.

 

Även den andra lägenheten är uthyrd och där är grannarna de som nu driver restaurang Tittis som vi brukar gå till.


Men då inger kom hade jag te och semla klart men hon ville ha en hårdbröd med kaviar. Sedan slocknade hon en stund i köket, liggandes på två köksstolar.


Jag gjorde nog ingenting här igår, satt bara eller mest här vid datorn och pysslade med ett och annat.

Men till middag så gick vi över till Kajse Varg där vi köpte kebabpizza och kebabrulle, de brukar ha goda sådana men igår smakade varken min Kebabpizza eller Ingers rulle gott, smaklösa och mest kladdiga.

Men jag åt då upp min och blev mätt allt medan vi såg ett avsnitt på Frostbiten på SVTplay.

Sedan blev det ett avsnitt till och kaffe o semelhalvan jag hade kvar och Inger åt sin halva hon lämnade tidigare.

Senare blev det två avsnitt på Sanningen på TV4play.


Men sedan var det dags för sängen och en stund med ljudboken jag håller på med.

 


Jag har sovit gott och vaknade vid 7 då jag steg upp.

Idag bär det av in till stan = Umeå dit det är lite drygt 5 mil och Inger har en tandläkartid.

Men först åker vi via stugan där vi ska hämta lite jag glömde ta med då jag åkte hem.


Jag åker väl iväg och handlar ett par småsaker och sedan blir det kanske något annat.

Hem åker vi via Vännäs då svägerskan = Ingers storasyster ville ha hjälp och så äter vi middag där innan det blir hem till Vindeln igen.


En fulltecknad rännardag alltså och ute är det lite kallare än -10°

-12,6° i stugan och -11,1° säger Telldusgivarna.


Morgonbilderna ser ut så här.

           

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards