jans

Alla inlägg den 21 februari 2024

Av Jan Sandström - Onsdag 21 feb 08:18

Onsdag den 21/2


Nu går SMHI ut och varnar för åska, det stod att det skulle bli blixthalka       


Men ärligt, det blir skitväder och kanske regn istället för snö, vilket kan vara ganska skönt för då behöver jag inte skotta.

Igår skottade jag inte utan höll mig inne hela dagen och med pyssel med ett och annat.

Mest satt jag och flyttade siffror i datorn men även gjorde i ordning en lite längre motorvärmarsladd då den jag hade var lite kort, parkerade jag nån dm för långt åt vänster så räckte den inte.


Min kompaktkamera slutade ju fungera så här har jag fina verktyg så jag började skruva isär den.
Det slutade med att jag dissekerade den bara för att se så nu ligger den i en påse för återvinning av elektronikskrot.

Tog rätt på batteri och minneskort.


Och nu snöar det ute, eländet har börjat.

Inger var på träff med några och när hon kom hem blev det så småningom middag.

Soppa på två spikar, hon lade ned lite ett av varje i kastrullen och resultatet blev gott.

Rostad fralla med ost till och så Frostbiten från SVTplay, nu får vi vänta på nästa avsnitt.


Lite mer dator på kvällen innan det blev sängen med ljudboken, men den här är inte lika bra som de tidigare i Millenniumserien.

 

På nått sett rörig men väldigt dålig uppläsare och så mörk röst att jag har svårt att höra.


Släckte och har sovit gott även i natt.

Vaknade (konstigt nog, men bra) innan sju och steg upp.


Idag ska vi jobba, åka till Vännäs och bistå svägerskan med lite i hennes flytt.

Nått mer hinner eller orkar jag nog inte med, behöver inte göra mer för det blir ju en dag imorgon också och då är det möte för vägföreningen till stugvägen och omkringliggande.

Men det är först imorgon kväll.


Det snöar men nu lite lättare och -2,1° här ute, -2,7° i stugan.

Vindstilla så snön ramlar då rakt ned.


Morgonbilderna är så här.

             

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards