jans

Alla inlägg den 3 februari 2024

Av Jan Sandström - Lördag 3 feb 08:43

Lördag den 3/2


Igår gjorde jag inte så mycket, som vanligt alltså.

Men en del tid här vid datorn och så gick jag ut för att göra i ordning två nya skyltar som ska sitta på begravningsplatsen vi har här.


Den första slarvade jag på när jag fräste och i ett nytt försök blev det bara värre. Det ser man på den första tvåan.

 


Så nu har jag sågat två träbitar till och skrev ut mallarna igen, limmade med tunnare lim och papper och så i press under natten så att det blev plant.

 

Nästa steg är att fräsa men nu ska jag ställa den lite djupare eller om jag hittar/har en smalare fräs.


När jag gick för att fota skyltarna så kom det ett yrväder, snön vräkte ned och det blåste 6,8 m/s WSW

Men jag hann inte ens gå till fönstret för att fota så slutade det.

Då tänkte jag att, rackarns jag som skulle ut och hämta in ved, och så vräker snön ner.

Men det upphörde ju och nu har jag hämtat in en korg med ved så jag klarar mig i kväll.


Men jag satt en del med stugritningen och så blev det ett och annat under dagen.

Matinéfilm innan middan som blev spaghetti och stekt falukorv, stekt ägg och vitkålssallad.

Till maten såg jag klart en film jag påbörjade igår kväll, efter den en revy från Falkenberg.


Men under kvällen fick jag SMS från en granne på Vallmovägen som sa att nu drar de också vidare och ska sälja huset.

De har redan köpt ett nytt boende uppe på Grisbacka och det är större, finare men även dyrare.

Dock så är nuvarande huset för litet så de har både ritningar och bygglov för en övervåning. MEN det blir för dyrt att bygga och nu blir nya köpet totalt sett billigare men bättre med stor carport och dubbelgarage samt källare.

Jag har lovat att komma förbi när de väl flyttat och nu får vi hoppas att det inte tar lika lång tid att sälja som det tog för oss och kanske få ett bättre pris som säljare.


Hur som helst blev det prat med Inger och sängen med ljudboken.

Tror jag somnade ifrån den så jag får backa lite när jag ska lyssna nästa gång.


Vaknade och steg upp och kissade vid Pi, alltså klockan 3,14, det är ofta jag vaknar just den tiden och det har jag gjort det sedan länge.

Kan det vara för att jag tog mammas telefonnummer som var just Pi, 31415 och med 4 decimaler.


Men jag somnade om och vaknade halv sju då jag steg upp.

Morgonbestyr avklarade och idag utökar jag min blodsockermedicin till att ta både morgon och kväll. Har under två veckor bara tagit till middan.


Idag ska jag försöka fräsa och så kanske få tid och ork att skriva ned arbetsordning på stugrenoveringen, funderade lite igår på hur vi ska gå tillväga och få allt att gå smidigt.

Vill ju inte riva och lägga nya golv för att sedan gräva nytt avlopp under stugan.       

Hur som helst blir det väl alltid något att göra, huvudsaken är att jag slipper ha en katt som envisas med att kliva och ligga här på tangentbord och dator,


Hon har varit ute och legat under granen men nu är hon alltså här inne och nu ligger hon då i mitt knä, tur att armarna räcker till, till tangentbordet alltså,


Det är då varmare ute, -1.0° här utanför fönstret och i Vindeln -0,5° utanför köksfönstret.

Väderstationen här visar 0,0° och 1,7 m/s WNW men 6,1 m/s i byarna, men jag har inte sett nån mer snyby men det kommer kanske det också, bara det inte kommer när jag tänkt fräsa.

 

Morgonbilderna såg ut så här för en stund sedan och nu tror jag att Lycka gick ut igen, det lät så i kattluckan.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards