jans

Alla inlägg den 17 februari 2024

Av Jan Sandström - Lördag 17 feb 10:18

Nu har jag fått länk till en video som ligger på youtube och är filmad bakom Näslunds laggård.

Av Jan Sandström - Lördag 17 feb 09:27

Lördag den 17/2 och dagen efter.


Inte dagen efter som baksmälla men dagen efter rallyfesten här.

       

Från tidig morgon till sena kvällen, för mig vid 22-tiden var vi ute och inne omvartannat.


Tittade på bilar som dånade förbi och en del gick knackligt.

Att det dessutom snöade ganska ordentligt gjorde ju inte det hela skönare.


Det blev tre inlägg av mig igår med bilder från mig.

Nu har de kört första omgången.

Andra racet med klassiska bilar

och

Tredje racet.


Att jag glömde systemkameran i Vindeln var väl kanske tur för den är nog inte vattentät, jag fotade med min lilla kamera men den lade av helt då objektivet inte går ut. Den har trilskats länge med det men det har fungerat om jag tryckt lite åt sidan på det.

Likadant när det ska in igen har jag fått peta och hjälpa det på traven. Men nu funkar inget så den har nog lagt av för gott OM jag inte kan öppna och laga den.


Det gjorde jag ju med min gamla systemkamera för film som jag plockade isär här på köksbordet i stugan.

Men den var kanske inte lika pillrig som den här lilla.

Fast jag fick till den och kunde använda under flera år efteråt. Kommer inte ihåg vad det var för fel men något mekaniskt.


Så här på rallyt använde jag min mobil som är vattentät MEN jag kunde ju inte fota med handskar på så höger hand fick åka upp och ned ur fickan och jag är nöjd att jag fick så pass bilder som det blev.
Men inte i klass med Erik som fotade likt ett proffs med systemkamera och teleobjektiv.

Men det blev mycket ute och mycket mat inne, frukost, uppstekt palt (som Inger stod ute och stekte) till lunch, semlor till kaffet och jag åt flera st, men de är små så två tuggor går en ned på, parisare till middag och så marängsvisch   till efterrätt.
Nu kom jag åt och skickade inlägget för tidigt men jag fortsätter skriva.

En sjuk Anders åkte hem med sin vovve Atho, Erik och kompis åkte hem men Peter och Emil låg över.
Anders skrev senare att han hade feber och lämnade Atho hos en kompis så slipper han ut och rasta och kan ligga i sängen med katten Lycka som eljest sköter sig själv och går ut när hon vill.


Jag gick som sagt isäng tidigt men vaknade klockan 2, tät i näsan och mådde dåligt.
Kändes som en allergiattack eller vad jag fick men hittade medicin och halvsatt i sängen ett tag men vid 3 kändes det bättre och jag somnade om, måste ha gjort det för vid 6 vaknade jag, kissade och somnade om till halv åtta då det fick bli morgon.


Alla är vakna och snart ska Peter åka iväg för att jobba, Emil ligger till imorgon söndag och jag ska ut och skotta snö och idag blir det skönare ute.

Nu -3.9° utanför fönstret och ungefär lika i Vindeln.
Väderstationen säger -2,7° och helt vindstilla men det blåser ute på åkern och snön rasar från träden, det kan bli lite takdropp idag.


Morgonbilderna ser ut så här, om jag nu hittar igen min mobil. Och det gjorde jag.
           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards