jans

Alla inlägg den 16 februari 2024

Av Jan Sandström - Fredag 16 feb 20:30

Äntligen slut på rallyt.


Vi har ätit och vi har fikat och vi har ätit och så efterrätt.

Nu har alla utom Peter och Emil åkt hem.

Men det har varit en rolig dag förutom att nu har min kamera rasat totalt.


Fick i alla fall ut de sista bilderna och det här racet fotade jag med mobilen och de blev väl sisådär.

         


De andra föutom jag och Anders gick på skoterspår över åker och äng dit bort mellan de två träden.

 


De här två var nog väldigt less och trötta, kanske frusna och blöta då det snöat ganska ordentligt mest hela dagen.

           

Till slut gick jag in till Anders och såg på TV, de andra kom straxt efteråt och sedan blev det parisare till middag.


Av Jan Sandström - Fredag 16 feb 13:19

Nu tar jag bara bilderna som jag fotade och de första missade jag.
Men inte så lätt med mobilen, kalla fingrar och mindra snöstorm.
                         

Av Jan Sandström - Fredag 16 feb 12:37

Nästa blir med de äldre bilarna.

Bilderna är inte sorterade i någon ordning för nu ska jag ut och se igen.
                                         

Av Jan Sandström - Fredag 16 feb 06:47

Fredag den 16/2


Idag är det rallydagen och fullt upp här.


Igår skottade jag snö, pysslade på men fick även tid i soffan och lite TV på eftermiddan innan gästerna kom.

De kom och satte upp avspärrningsband och annat.


Först kom Anders, hans hund Atho och brorsonen Emil, men ingen kisse Lycka hade han med, kanske lika bra men jag hade velat ha hon här en stund.

Sedan kom de andra 

Erik med sin kompis lagom till middan.


Anders, Emil och Atho var ute på skidor, ja inte Atho för han är ju en hund.

Inger ville ut så vi gick en sväng bort till Näslund men passade på att prata med grannar.

Sedan tillbaks och ned till bron.

 

Jag fortsatte skotta och nu blev det uppe på det vi kallar utsikten, verandan ocanpå carporten.


In och prat runt bordet och så ringde Peter, det stod bilar på vägen men det löste sig och han kom till slut hit efter att ha jobbat kväll, suttit och redigerat sändningen av nån hockey, Men han hade tillstånd av rallyledningen att köra hit då vägen var stängd.


Jag var trött och gick isäng, har sovit men värk i knän då jag lade mig, i natt värk i vänster axel och eller armbågen.

Men har sovit så halv sex vaknade jag men ster inge upp förrän efter sex.


Familjen sover men jag hör Emil och Peter, de pratade då när jag smög in och hämtade datorn och nu sitter jag med frukost och bloggar här vid köksbordet.

Men snart ska nog alla vakna för jag väntar bara på den där sirenbilen som kommer först, det är ett jäkla liv när den kommer.


Nu ger jag mig här men det kommer nog några fler inlägg under dagen.

-3.4° både här och i Vindeln och det är skönt men det blåser lite och så ska det snöa mest hela dagen.

 

Funktionärerna har kommit och står nog nu efter sträckan och morgonbilderna ser ut så här idag.

       

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards