jans

Alla inlägg den 15 februari 2024

Av Jan Sandström - Torsdag 15 feb 09:38

Torsdag den 15/2


Lite sent inlägg idag då jag suttit och sitter med en video.


Igår packade vi ut i bilen, efter att jag skottat på och runt den och på gården i Vindeln och så körde vi hit till stugan.

Här började jag skotta de 1-2 dm som kommit och Inger bar in sakerna till stugan.

Sedan körde vi rallysträckan och den videon kommer längre ned, förhoppningsvis fungerar allt för mig men säker kan man inte vara.


Startade kylskåpet och vattenupptining, ledningen får frysa vintertid men jag har elvärme i den.

Fast igår fick jag efter många försök inte igång vattnet till gäststugan.


Det kom en person som gick ända upp på tomten och fotade mina fågelautomater.

Senare kom en bil till och de fotade mjölkbryggan här ute och då var jag på väg ut till gäststugan så jag gick ned och såg att det var en svensk bil, men inga Svenskar som körde utan en hyrbil och de pratade lika bra Engelska som jag, fick se fina bilder i hans jättekamera och de var fotografer för rallyt, men jag glömde fråga var de kom ifrån.

 


Vi såg vi gårdagens matinéfilm och drack kaffe/te med brasa i kaminen och hade mysigt medan värmen i slangen skulle verka.

Det blev soppa till middag och så såg vi Frostbiten och efter den något annat och så en tågresa i Australien.


Det blev sängen och jag har sovit gott i natt.

Upp någon gång, var klockan halv sju.

Duscha och så ut till varmförrådet och öppnade kranen jag stängt igår kväll och så till gäststugan och nu kom vattnet.

Hämtade in GPS och kameran från bilen.

Senare såg jag Ettings bil på vägen så jag gick ut och pratade med Krister Etting och de vill inte ha mer snö men nu fick jag klartecken att Peter, sonen kan komma hit runt 23 i kväll, vägen stängs nämligen för trafik klockan 19.


Här har man nu stängt in oss med band även över våra bilinfarter.

 
Nu håller datorn på att lägga upp videon på Youtube och den är runt 20 minuter, tror att rallybilarna kör lite fortare.


Idag städa undan, skotta snö får jag nog också göra senare idag och så lite annat pyssel jag ska göra.

Senare kommer barn och kompisar till dem och barnbarn men Peter kommer som sagt sent i kväll då han jobbar.

I fjol fick han inte vara med då han satt och redigerade sändningen av rallyt.


Det har kommit lite snö men det ska komma mer enigt prognoserna.

Men inte så kallt utan -3.7° här och lika kallt i Vindeln.

Väderstationen här visar -3.6° och helt vindstilla, men vindmätaren kanske är insnöad, har inte tittat upp och kollat där den sitter uppe på taket.

 

Morgonbilderna ser ut så här men först WRC Rally Sweden 2024 och sträckan Norrby.
Videon kommer senare för nästan en timme kvar innan Youtube har bearbetat den.

NU är den klar.

och morgonbilderna.
         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards