jans

Alla inlägg den 13 februari 2024

Av Jan Sandström - Tisdag 13 feb 08:59

Tisdag den 13/2


Igår gjorde jag nog ingenting, fördrev bara tiden här vid datorn eller satt med kaffe och korsord.

Inger gick ned till älven och träffen med kokkaffe, men hon får sitt te där.

Jag hade funderat på att följa med men gjorde inte det och gör jag det tar jag nog med mig mitt pulverkaffe.

Det var kallt igår och kallt idag men nu skiner då solen.


När Inger kom hem så blev det 

 


SMASKENS

 


och det här var min tallrik.

 


Det blev ändå påfyllning med varsin extra palt och till allt såg vi lite TV.

Bl.a de som köpte och lät bygga upp ett nyckelfärdigt hus nere i Stockholm allt för att slippa problem med renovering av sitt gamla, på samma tomt.

Men det visade sig, som oftast med sånt där bli problem med ett och annat och det mesta så listan på fel var ganska lång.

Efter det så blev det rallyfilm från Youtube, vi måste ju höja stämmningen inför fredag då de kör på stugvägen.

Som här bakom Näslunds laggård 500 meter från vår stuga och vi kan nog gå dit till första åket.

I alla fall gick klockan och det blev sängen, en stund med ljudboken och så har jag sovit gott hela natten.


Idag ska jag troligen ut till Coop för att hämta laddaren till borrmaskinen jag köpte tidigare.

Eljest blir det nog inte så mycket.

Jo jag kanske ska över till Byggma och prata med Fredrik som jobbar där.

Jag har mejlkontakt om ett fönsterköp men när jag ska registrera mig som kund hos dem så fungerar det inte på nätet.


Inger gick iväg till kyrkan för något, eller det är församlingsgården och bra att hon pratar med folk och lär känna samhället.

Så kommer hon att göra nån nytta och inte bara sitta här inne.

På Island kör det massor av fordon så det blinkar gult lite överallt och strålkastarna lyser efter vägarna.

 

Adress till den här kameran är https://www.youtube.com/watch?v=VIs83vmfZCk


Men kallt även idag fast nu eller i morgon ska det vända och bli mildare.

Till rallyt ska det bara vara några grader under noll.


Men nu -22,8° och solsken så det blir lite varmare mot eftermiddan.

 Vid stugan är det bara -15.2° och solsken men tempgivaren sitter på norrsidan och i skugga.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

       


Vi bor inte helt i obygden för ett flyg har passerat här ovanför.

      

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards