jans

Direktlänk till inlägg 30 april 2023

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 30 april 2023 06:57

Söndag den 30/4 och Valborgsmässoafton.


Idag är det

 

till vår konung Carl XVI Gustaf som fyller 77 år.


Igår åkte vi till Vindeln men släpvagnen parkerade vi nere på stora vägen, 363an och så åkte vi till lägenheten men jag upptäckte att jag glämt min mobil.

Så efter ett ganska snabbt besök med lunch, uppackning av blommor och städa undan lite mer i lägenheten så tillbaks till stugan, hämta mobil och lämna lite som hamnat fel tidigare.

Ned till Umeå igen efter att ha hämtat upp släpvagnen.

Väl i huset lastade jag jordfräs och en del annat, Inger plockade ihop mer blommor och från köket.


Prata med grannarna och så tillbaks hit till Rengård där jag fick se att sädesärlan kommit.

Jag började rensa i det som blir min datorhörna här och monterade ihop det gamla skrivbordet som nu ska läggas ut till försäljning.

 


Jag ska göra i ordning ett av mina gamla skrivbord som blir lika brett på 160 cm men 80 cm djupt mot träbordet som bara är 60 cm.


Men vi hann med middag på fisk och tillbehör och så efterrätt men vi såg bara ett program på TV om nedlagda järnvägar i England.

Redan innan 23 låg vi i sängen och somnade tidigt.


Kissa vid ½3 och jag steg sedan upp klockan 6 då radion startade.

Inger kom upp nu vid 7-tiden och vi ska snart kvista iväg ned till stan igen.

Lämna släpen på Västerslätt och åka och hämta en stor täckt hyrsläp Inger bokade.


Sedan träffas vi och några av barnen för att flytta det sista av det stora.

Soffa med bord, sängar, sekretär och stort skåp, stolar och annat så vi får jobba men nu är det alltså avslut för oss i Umeå efter jämt 38 år sedan vi köpte villan den 1/5 1985 och den 16/5 samma år flyttade vi in efter att jag och min far jobbat och renoverat på det.


Jag ska försöka hinna med att fota och lägga upp något här men inte säkert jag hinner blogga förrän senare i kväll.


Det ska då bli skapligt väder men igår så kom det regnskurar och tidvis kraftiga med blåst då vi körde upp till Rengård.

Nu -0.9° här på Rengård och i Umeå har jag +1.2° och solen skiner ibland för himlen är inte helt klar.

I alla fall inte snöstorm eller storm med regn när Peter och Anna flyttade inne i Umeå.

Det var då vi fick översvämning på Västerslätt som jag bloggade om 2020-11-02 till 04/11

Men idag än så länge vindstilla och fint vårdag.

 

Morgonbilderna ser ut så här och var rädd om kottar i brasan. Flytta den innan ni tänder på för vem vill vakna av att "huset" brinner.

       

 

Och tänk även på våra familjemedlemmar, inga smällare eller raketer runt brasorna.

       

Så här trevligt ska det vara med naturen inpå knuten.

 


Ekorrar och domherrar som får lite frukost.

 



            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards